Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané představili svůj vlastní Rolls-Royce, navrhl ho sám autor originálů
9.1.2020 | Petr Prokopec
S originalitou si Číňané nikdy hlavu nelámali a ani absolutní vrchol jejich produkce není výjimkou. V tomto případě ovšem nezkopírovali jiný vůz, „půjčili” si jeho designéra.
Značka HongQi je vůbec nejstarší čínskou automobilkou, založena byla již v roce 1958. Po dlouhá desetiletí však její produkty byly určeny pouze vládním úředníkům a vysoce postaveným komunistickým exponentům. Z toho důvodu se Číňané vlastně ani nesnažili o vysokou produkci, místo toho vyrukovali s maximem luxusu za maximum peněz. Ke změně strategie došlo až před několika málo lety, ovšem jen v jednom ohledu - jakkoliv byly vozy značky HongQi nově přístupné i běžnému lidu, firma stále produkovala auta jen pro nejvyšší vrstvy společnosti.
Mateřský konglomerát FAW se ale s popuštěním stavidel postupně snaží oslovit více lidí, a tak začal s inovacemi. V prvé řadě se tak nabídka rozšířila o sedan H5, který vychází ze současné Mazdy 6. Pod kapotu se nastěhovala přeplňovaná jedna-osma spárovaná se šestistupňovým automatem, zatímco v kabině je možné počítat s daleko větším luxusem než u dárcovského vozu. To však skutečně byl pro čínskou značku pouhý počátek snah o navýšení prodejů, mnohem podstatnější je představení nástupce modelu H7.
Tato více než pětimetrová limuzína již konkuruje vrcholné světové lize, jakkoliv její první generace vychází z Toyoty Crown Majesta. V případě nového provedení však již Číňané použili své vlastní šasí s pohonem zadních kol. Tuto koncepci sice používal i předchůdce, nicméně vůči němu došlo k takovému posunu, že se značka nakonec rozhodla nevyužít dosavadní označení H7. Místo toho tu máme nový název H9 potvrzující výsostné hierarchické postavení vozu v nabídce.
Souběžně se změnou označení došlo také na zásadní proměnu designu, neboť HongQi H7 stejně jako výchozí Toyota upřednostňovalo zaoblený styl. H9 však sází hlavně na hrany, stejně jako na vzpřímenější a rozsáhlejší čelní masku. Ta v mnohém připomíná vozy značky Rolls-Royce, což vůbec není náhoda - FAW v roce 2018 zlákalo do svých služeb Gillese Taylora, bývalého šéfdesignéra britské značky. Právě za něj měl zaskočit Jozef Kabaň, ten se však už v mezičase vrátil k VW.
Taylor pak sice již nastoupil do rozjetého vlaku, neboť s vývojem vozu se začalo již pár měsíců před jeho příchodem, nicméně i tak dokázal vizáž nemalou měrou ovlivnit. Vzadu ovšem již nenásledoval britský vliv, ale spíše ten německý. Splývavou zádí i světlomety H9 připomíná spíše vozy Mercedesu. Pohled na víko zavazadelníku pak nepotvrzuje předchozí spekulace, že by novinka byla fastbackem jako Porsche Panamera. Místo toho tu nadále máme ryzí sedan.
Jakkoliv se však H9 tváří více než majestátně, pod kapotou to již tak slavné není. Zákazníci budou moci vybírat pouze mezi dvoulitrovým a třílitrovým přeplňovaným motorem. První produkuje 252 koní a 380 Nm točivého momentu, druhý pak 272 koní a 400 Nm. V obou případech došlo na spárování s osmistupňovým automatem, zmiňovaný pohon všech kol je pak rovněž jedinou volbou. Stejně tak se součástí standardní výbavy stal vzduchový podvozek.
Uvnitř však již nenajdete oblast, na kterou si stěžovat. Vpředu nechybí digitální přístrojový štít, se kterým je spárována centrální obrazovka multimediálního systému. Oba displeje mají formu velmi tenkých tabletů, které doplňuje pouze minimum tlačítek. Na metalických dekorech či kůži se již nešetřilo, přičemž mohutný středový tunel nedělí pouze přední, ale i zadní sedadla. Cestující v nich navíc mají k dispozici kromě samostatného ovládání i nezávislý okruh klimatizace.
Cena prozatím zmíněna nebyla, nízká ale rozhodně nebude. Do prodeje čínská novinka zamíří v květnu letošního roku. Expanze HongQi ale bude mnohem členitější, neboť automobilka chce do roku 2021 představit hned 21 nových modelů. To je dvojnásobek současného portfolia, které navíc - jak tu již zaznělo - povětšinou tvoří přepracované modely cizích značek. Tento způsob výroby ale skutečně již končí, nyní Číňané touží po zcela vlastních vozech. Byť v rámci motorů i nadále spoléhají na produkty Volkswagenu.

















HongQi nakonec představilo nový model pod názvem H9...
...jakkoliv původně se o sedanu uvažovalo jako o H7 druhé generace. Jak je přitom patrné, rozhodnutí o přejmenování padlo poměrně nedávno. O jakýsi čínský Rolls-Royce pro o něco chudší jde tak či onak
Zdroj: HongQi
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 7 hodinami
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před 8 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 10 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 11 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
