Ex-šéfdesignér Škody se po neúspěšném angažmá u BMW vrací zpět ke kořenům

Muž, který se postaral o atraktivitu většiny moderních škodovek, se v posledních letech hledal. Nyní to vypadá, že je mu souzeno zůstat v řadách koncernu VW, bude řídit design německé značky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ex-šéfdesignér Škody se po neúspěšném angažmá u BMW vrací zpět ke kořenům

5.12.2019 | Petr Prokopec

Ex-šéfdesignér Škody se po neúspěšném angažmá u BMW vrací zpět ke kořenům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Muž, který se postaral o atraktivitu většiny moderních škodovek, se v posledních letech hledal. Nyní to vypadá, že je mu souzeno zůstat v řadách koncernu VW, bude řídit design německé značky.

Před dvěma měsíci celý svět spekuloval, kam zamíří Jozef Kabaň. Někdejší šéfdesignér Škody na počátku roku 2017 vyměnil českou automobilku za BMW, jeho pobyt v Mnichově však nakonec neměl dlouhého trvání. Stále to však byla mnohem delší doba, než jakou strávil v čele designového oddělení Rollls-Royce, neboť k britské značce zamířil 1. dubna, nicméně již o šest měsíců později dával výpověď. Oficiálně byl důvod neznámý, neoficiálně se v případě BMW mluvilo o jeho neporozumění si s šéfem designu celé skupiny, Rolls-Royce mu pak měl být malý.

Jen tak by ale neodešel, a tak kdekoho zajímalo, jaká bude Kabaňova další štace. Jednou z případných možností byl i návrat ke koncernu VW, jakkoliv se něco takového zdálo poněkud divoké. Podle zlých jazyků designérovi na sklonku roku 2016 zlámal vaz kriticky přijatý vzhled faceliftované „čtyřoké“ Octavie, nicméně tyto zvěsti byly pravdivé.

Kabaň ovšem nezamířil zpět ke Škodě, nýbrž se stal šéfdesignérem Volkswagenu. Zaujal dosavadní post Klause Bischoffa, jenž povýší na pozici šéfdesignéra celého VW Group. Toto křeslo přitom uvolní Michael Mauer, který byl až do roku 2015 hlavou designového oddělení Porsche. A přesně na tento post se také má vrátit, přičemž „akce Kulový blesk“ odstartuje v lednu příštího roku.

Pokud si přitom v rychlosti zrekapitulujeme události poslední doby, pak tento veletoč dává smysl. Kabaň totiž nejspíše skutečně odešel kvůli kritice designu faceliftované Octavie třetí generace, zároveň však ještě před svým odchodem navrhl nástupce. A z toho se všichni posadili na zadek, na rozdíl od nového Volkswagenu Golf, který měl na starosti Bischoff. Kromě toho nebyl svět úplně na větvi ani z nového Porsche 911, pod kterou pro změnu nebyl podepsán Mauer.

Aktuální personální výměnou by tak vedení VW Group zapláclo několik much jednou ranou. Kabaň by se tímto navíc vrátil ke svým kořenům, neboť stáží u Volkswagenu v roce 1993 začínal. Pro značku pak následně o zhruba dekádu později stvořil třeba Lupo, než se přesunul k Audi či Bugatti. S koncernem je tedy jedna ruka prakticky celou svou kariéru. Uvidíme tedy zhruba za dva roky, zda BMW udělalo chybu, když jej nechalo jít.


Ex-šéfdesignér Škody se po neúspěšném angažmá u BMW vrací zpět ke kořenům - 1 - Jozef Kaban BMW 02Ex-šéfdesignér Škody se po neúspěšném angažmá u BMW vrací zpět ke kořenům - 2 - Jozef Kaban BMW 03Ex-šéfdesignér Škody se po neúspěšném angažmá u BMW vrací zpět ke kořenům - 3 - Jozef Kaban BMW 04
S koncernem VW Group má Jozef Kabaň spojenou prakticky celou kariéru. Nyní se po dvouleté pauze u BMW má vrátit a šéfovat designovému oddělení Volkswagenu

Zdroj: Volkswagen

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše