Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané rozjíždí v Evropě cenovou válku a zlevňují auta až o 480 tisíc Kč. Chtějí uchvátit publikum, dokud ještě mohou
12.2.2024 | Petr Miler
Přes přetrvávající vysoká prodejní čísla se zájem o nová auta už pěkných pár měsíců propadá. A zákazníci dávají stále více najevo, že zejména ta elektrická bez velkých slev nekoupí. Číňané v tom vidí příležitost a jednají.
Pokud se podíváte na prodejní čísla spojená s novými auty, už pěkných pár měsíců budete svědky relativně pozitivních výsledků. Není tak dobře jako před několika léty, to pořád ne, meziročně ale prodeje obvykle citelně rostou a k někdejším vrcholům se alespoň blíží. Když se ale na pozadí tohoto stavu zeptáte dealerů, obvykle se dočkáte podobné odpovědi: Nebýt součástí mixu přetrvávající vyřizování starších objednávek z minulosti a různé další formy potýkání se s nahromaděným zájem z minulosti, bylo by optikou pouze současného zájmu podstatně hůř, nových objednávek je už od loňska málo.
To v rozhovoru pro německý Handelsblatt v poněkud širším kontextu potvrzuje i Michael Ziegler, šéf německé Asociace automobilového průmyslu Bádenska-Württemberska, podle nějž je na trhu znát stále menší ochota zákazníků nakupovat prakticky cokoli, na což automobilkám nezbývá než reagovat výraznými slevami. Obzvlášť patrné je to pak v případě elektromobilů, u kterých je cena ještě více diskriminujícím faktorem.
Ve velmi černých barvách situaci maluje také Constantin M. Gall, expert přes mobilitu u analytické firmy EY. Používá slova jako „jatka”, když mluví o tom, že nejistota mezi zákazníky je značná a zejména v případě elektrických aut poptávka ze strany zákazníků „sotva existuje” a „blíží se nule”. Co je ale pro jedny problém, to je pro druhé příležitost, uvádí znovu Michael Ziegler. „Jsme na počátku cenové války,” říká šéf průmyslové asociace, když upřesňuje, že v tomto rybníku se nejlíp plave Číňanům.
Ti dosáhli v Evropě prvních úspěchů a obsadili jednotky procent (3,1) evropského trhu, chtějí ale víc. Zejména oni tak šlapou do slev, když například Great Wall Motor (GWM) zlevnil svůj kompaktní elektromobil Ora 3 o 12 000 Eur (303 tisíc Kč). Nejdál zašlo BYD, které poslalo cenu modelu Han dolů až o 19 000 Eur (480 tisíc Kč), pozadu ale nechce zůstávat ani u nás působící MG, které poskytuje nepřímá zvýhodnění (elektřina zdarma apod.) ve výši až 6 000 Eur (151 tisíc Kč) na jeden prodaný vůz.
A proč se teď Číňané takto „plaší”? Podle Zieglera očekávají zavedení cel ze strany EU do konce roku 2024, a tak chtějí uchvátit co největší část publika, dokud to mohou udělat relativně levně a bez problémů. Reagovat na to pak musí pochopitelně i místní soupeři - VW zlevňuje své vozy až o 7 735 Eur (195 tisíc Kč), Tesla o 5 000 Eur (126 tisíc Kč), ušetřen není skoro nikdo. A kdo se tak zdá být, ten podle Zieglera cenový dumping schovává do výhodnějších leasingových sazeb. Je to pro zákazníka dobře? Nyní jistě, dlouhodobé dopady aktuálního vývoje ale mohou být docela jiným tématem.
Omezený zájem o nová auta, zejména pak ta elektrická, je dnes vodou na mlýn Číňanům. Ti vše berou jako šanci, jak se rychleji prosadit, a ještě před možným zavedením dovozních cel dát co nejvíc prodejních ran. Foto: BYD
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 11 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
včera - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
včera - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
včera - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva