Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané v reklamě srovnávají své auto s BMW, Mercedesem a Porsche, je to jak béčkový film
24.8.2020 | Petr Miler
Srovnávací reklama může být zajímavá a tato vlastně zajímavá je, jen trochu jinak, než by si Číňané přáli. Snad je jejich auto kvalitnější než tento film.
V Evropě je srovnávací reklama velmi přísně regulována, a tak ji tu prakticky neznáme, v řadě jiných částí světa ji ale nikdo nezakazuje. Platí to zejména v USA, odkud víme o spoustě zajímavých reklamních akcí mířících přímo proti konkurenci a použít je lze evidentně i v Číně. Tak se stalo, že tamní Geely, vlastník Volva či Lotusu, sáhl po klipu přímo stavící produkční verzi jeho konceptu Preface proti BMW M4, Mercedesu-AMG C63 a Porsche Panamera.
V prvé řadě vůbec nevíme, jestli tohle jsou relevantní soupeři. Preface by možná chtěl být vnímaný jako kat německých „prémiovek”, ale M4 má šestiválcové biturbo, C63 dokonce osmiválcové a Panamera je auto o třídu výš. Geely těmto modelům nekonkuruje, automobilka ani nenabízí větší než čtyřválcové motory a proti Panameře se Preface asi na skřipci nenatáhne, ale budiž.
Pochybná je i zápletka, když vše začíná tak, že kdesi v horách (vypadá to jako nejznámější čínská horská silnice) projede zmíněné německé trio kolem čínského gentlemana v obleku, rukavicích a s helmou v ruce. Jistě po této silnici spousta lidí pěšky, ještě víc v obleku a úplně nejvíc si jich na to bere helmu a rukavice, ale... budiž podruhé. Když dotyčný tohle trio zmerčí, okamžitě vyrazí ke svému Geely Preface zaparkovanému u kraje silnice, protože to je přesně to místo, kde si necháte auto při procházce po horách s helmou, to dá rozum.
Dotyčný jde v klidu, protože má Geely a ví, že reklamu točilo Geely, takže nejspíš vyhraje. Usedne, nandá helmu, vyrazí a už to jede. M4 dorazí v řádu sekund a předjede ji zvnějšku. C63 trochu odporuje, to víte osmiválec, ale nakonec ji udolá též. A pak je tu Panamera, ta si v podstatě ani neškrtne. To je takový barbar, že v mezičase pán v čínském sedanu sundá i helmu. Všechny předjížděcí momenty jsou naprosto neuvěřitelné, nereflektující jakkoli dramatický manévr podobného ražení, a do toho zrychlené záběry a zběsilé prostřihy. Je to jako z béčkových filmů přelomu 80. a 90. let.
Vše končí tak, že pilot Geely zajede mezi trio kdesi na vrcholu hory, kde byl sice dřív, ale jak jinak ukázat, že mezi ty německé hochy prostě patří, že? Nad tím vším se rozsvítí nápis CMA, tedy označení platformy Volva, které Preface používá, protože platforma, ta to vždycky vyhraje.
Asi jsme nečekali zázraky, povedenou reklamu aby dnes člověk pohledal. Ale tohle je vážně mimořádně nepřesvědčivé a image Geely to spíše stahuje ke dnu než kamkoli jinam. Je opravdu těžké najít na tomto promoklipu něco skutečně povedeného, nefunguje od scénáře po zpracování. A to ani nemluvíme o tom, že tvůrci chtěli zakrýt loga výrobců zbylých aut, ale někde se jim to podařilo a jinde ne, tak prostě jednou vidět jsou a podruhé nikoli.
Za nás palec dolů, ale podívejte se na to sami, třeba budete mít pro toto reklamní video více pochopení.












Tato reklama na Geely Preface se podle nás marně hledá, řečeno diplomaticky. Foto: Geely Worldwide@Facebook
Zdroj: Geely Worldwide@Facebook přes Paultan
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
