Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané zkopírovali legendární Mercedes. Trochu se jim srazil, stojí ale pakatel
17.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Číňané jsou kreativní alespoň při kopírování aut jiných značek. Tomuto autu sice vzali jeho majestát, na druhou stranu ale snížili jeho cenu na minimum.
Čínských automobilek, výrobců automobilového příslušenství a náhradních dílů je dnes bezpočet. Kdy je někdo chtěl vyjmenovat, bude to na hodně dlouho, navíc by se ke konci seznamu možná přišlo na to, že firem z tohoto oboru v mezičase pár zaniklo a několik dalších se zase objevilo. Jednou z nich by mohla být i společnost Qifeng Auto. Dosud figurovala jen mezi dodavateli automobilových komponent, nedávno se ale rozhodla zamířit o stupeň výše a vyrukovala se svou prvotinou zvanou K7.
Ještě než se dostaneme k samotnému vozu, jen dokončíme náhled do zákulisí. Ten bude opravdu krátký, podobně jako éra samostatné existence celé firmy. Krátce po odhalení modelu K7 byl Qifeng Auto pohlcen konglomerátem Lichi Electric Vehicle Corporation, který je jedním z největších producentů tzv. LSEV (Low Speed Electrical Vehicle). Tedy těch elektromobilů, jenž se pohybují jen hlemýždím tempem.
Toto partnerství se ve výsledku i dalo čekat, už jen s ohledem na produkci obou výrobců. Lichi zkopírovalo Smart, Qifeng se zase nechal hodně inspirovat Mercedesem třídy G. V podstatě vytvořil jeho zmenšený model. Na délku mu naměříme 3 290 milimetrů, na šířku pouhých 1 482 mm, na výšku 1 614 mm a v rámci rozvoru 2 143 mm.
Nejen velikost, i dostupné výkony se dost liší. K7 je nízkorychlostním elektromobilem, neboť jeho maximálka dosahuje 50 km/h. Dojezd pak činí 170 kilometrů, tedy za předpokladu, že sáhnete po verzi se 72voltovou olověno-kyselinovou baterií spárovanou s elektromotorem o výkonu 6,7 koně. V nabídce je ještě 60voltová varianta, v jejím případě lze ovšem počítat pouze s 5,3 koňmi.
S menší velikostí a zásadně nižšími výkony naštěstí přišla i nízká cena. Základní Qifeng K7 vychází na 24 988 yuanů (81 100 Kč), na jeho pořízení by tak stačily tři české průměrné platy. Můžete ohrnout nos, že ze takové autíčko je i tohle hodně, jenže ono je kvůli relativně dlouhému rozvoru překvapivě prostorné.
Zpracováním má sice kabina do Mercedesu opravdu daleko, stejně jako některými materiály. Nicméně výbava je na danou cenu poměrně vysoká, již u základu lze čekat digitální přístrojový štít či dotykový displej na středové konzoli. Skrze něj je přístup k audio systému a dokonce i jisté formě navigace, přehrávat lze dokonce i videa.
Ve výsledku tedy nejde o úplně nezajímavé auto, tedy až na to, že jde o podivnou kopii. Je jisté, že na evropských trzích by se Qifeng se zlou potázal, proto ostatně firma o vstupu na Starý kontinent ani neuvažuje, třebaže by si i tady K7 pár lidí jako vůz do města dost možná pořídilo...
Čínská kopie Mercedesu třídy G nevypadá vůbec špatně, navíc počítá s obstojným elektrickým dojezdem. Zamrzí sice nízký výkon i maximálka, co byste ale za 81 100 Kč chtěli...
Zdroj: CarNewsChina
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 9 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Le Mans 2024 včera 15:00
- Le Mans - pevná součást kalendáře Grand Prix včera 09:00
- Mash Scrambler 50: retro scrambler pro začátečníky včera 08:00
- Nová pravidla od roku 2027 7.5.2024
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 7.5.2024
Nejnovější články
- Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
před 7 hodinami - Američané ukázali nový podvodní dron. Dosud tajná zbraň nahání hrůzu nejen žralokům
před 8 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 9 hodinami - Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
před 10 hodinami - Tesla už má problémy i v Číně. Její prodeje se tam propadly skoro o pětinu, i když trh a soupeři rostou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva