Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C6 je zpátky, nevýrazným designem zkusí okouzlit pouze někoho
13.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová verze francouzské limuzíny vyrostla na základech Dongfengu Fengshen A9. K mání bude pouze v Číně s benzinovými motory a luxusní výbavou.
Výroba francouzské limuzíny byla ukončena v roce 2012. Vyjma největších fanoušků značky asi za odchod Citroënu C6 nikdo neuronil ani slzu, zvláště pak vedení automobilky. Důvodem jsou jak jinak než prodeje, které postupně klesaly na absolutní minimum. V závěru životního cyklu tohoto modelu se v rámci celé Evropy prodávalo ročně méně než dva tisíce exemplářů, což jen sotva mohlo vyvážit náklady na výrobu či marketing. Francouzi tak udělali jediný logický krok, jímž byl odchod limuzíny do věčných lovišť.
Konec ale evidentně nebyl definitivním, neboť Citroën C6 se opětovně vrací na scénu. I když až tak úplný onen návrat zjevně nebude a nejde tu jen o název vozu, který potvrzen nebyl prozatím. Kromě toho bude nová generace k dispozici pouze na čínském trhu, proto se vzhledem drží při zemi a nepouští se do extravagancí, jak by se na dle tradic automobilky slušelo. Zvláště pokud si v tomto kontextu vzpomeneme na koncepty Metropolis nebo Numero 9.
Nejen cílový trh má svůj vliv, francouzská novinka je postavena na základě Dongfengu Fengshen A9. Máme tu tedy sice modulární platformu EMP2, nicméně vizáž se oproti dárcovskému modelu příliš nezměnila. Pozměněna byla hlavně čelní maska, jež zahrnuje více chromu, stejně jako světlomety. Přední nárazník je ale prakticky identický, takřka nulový je i odklon v zadních partiích.
V případě kabiny najdeme výrazné změny v oblasti přístrojového štítu, který je plně digitální, zatímco Fengshen A9 užívá analogové budíky. Rozměrná centrální dotyková obrazovka je již shodná, dále mohou zákazníci počítat s příchodem koženého čalounění Nappa a dřevěných dekorů. Mimo to na pasažéry čeká dostatek prostoru v obou řadách, rozvor dosáhne 2,9 metrovů.
Více informací bude známo během debutu na autosalonu v Pekingu, kde bude 5 066 mm dlouhý, 1 858 mm šíroký a 1 470 mm vysoký Citroën C6 debutovat. Pod kapotou se pak objeví především 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec, jehož 200 koní a 280 Nm bude na přední kola přenášet šestistupňový automat.
Dále se mluví o výkonnějším dvoulitru, jehož příchod však oficiálně zatím potvrzen nebyl. Prodej odstartuje v září letošního roku, zmiňovaný Fengshen A9 je ovšem již pár dní k dispozici. Kromě této dvojice pak bude na stejných základech vystavena ještě luxusnější verze DS9, ta se ovšem objeví až v příštím roce.





Nová generace Citroënu C6...





...vychází z Dongfengu Fengshen A9





Na extravaganci originálu je možné zapomenout
Zdroj: Sacerdocearonger přes Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
