Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C-Elysée WTCC: Loeb má novou okruhovou hračku s výkonem 380 koní
25.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Devítinásobný šampión rallye zamíří příští rok na světové okruhy. Opět při tom bude francouzská značka a přeplňovaný motor 1,6 THP.
Pro Sébastiena Loeba očividně neexistují žádné hranice. Svůj otisk tak nezanechal pouze ve WRC, kde jej zřejmě nikdo jen tak (a nebo také nikdy nikdo...) nepřekoná, ale též ve Formuli 1, v Le Mans, v amerických X-Games a naposledy také na Pikes Peak. To ovšem několikanásobnému mistrovi světa očividně nestačí, a proto se nově hodlá zaměřit také na okruhový motorsport. A to konkrétně na mistrovství cestovních vozů World Tourign Car Championship, kde bude v příštím roce závodit s novým Citroënem C-Elysée WTCC.
Samotný šampionát přitom, stejně jako Formule 1, prochází zásadními změnami, které se promítly i do vzhledu a výkonu vozu. Aktuálně je totiž povolena pokročilá aerodynamika, větší kola, nižší hmotnost a více síly pod kapotou. Přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec tak bude produkovat nějakých 380 koní, která na přední 18palcová kola přenese šestistupňová sekvence. Při hmotnosti pouze 1 100 kg by jistotou měla být působivá jízdní dynamika, přesné parametry ale značka neuvádí.
Více ale víme o technice, která se skrývá pod karoserií z oceli a kompozitních prvků. C-Elysée má totiž používat karbonovou spojku, hydraulický posilovač řízení, stavitelné tlumiče nebo mechanický diferenciál s omezenou svorností. Vpředu se pak objeví 380milimetrové kotouče se čtyřpístkovými třmeny, zatímco vzadu budou kotouče o rozměru 300 mm svírané třmeny dvoupístkovými.
V rámci samotné série WTCC pak zatím není k dispozici přesný kalendář, závody se ale pojedou v Latinské Americe, Maroku, Číně i Rusku. Asi proto nepřekvapí, že jedním z Loebových soupeřů bude Lada Granta WTCC. Z dalších oznámených automobilek pak víme o Hondě, ta však svůj vůz prozatím tají.



Ve srovnání se silničním modelem se závodní Citroën C-Elysée WTCC chlubí celou řadou křídel a spoilerů. Kromě toho disponuje výkonem 380 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
před 2 hodinamiRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
včeraUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025
Nejnovější články
Automobilka dokázala i v roce 2025 spojit 2 059 koní výkonu s ručním řazením, to zní až trochu šíleně
před hodinouDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
před 2 hodinamiVW odhaluje nový T-Roc, jako bychom ho dávno neviděli celý bez maskování. Viděli, navíc ani nejde o nové auto
před 3 hodinamiMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
před 5 hodinamiMajitelé moderních VW se děsí sahat na volanty svých aut kvůli jejich nebezpečnosti, na automobilku podávají hromadnou žalobu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva