Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Cactus: produkční kaktus potvrzen, známe i přesné datum premiéry
25.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový model značky se zaměří na nízké emise a nízkou cenu. Nedostane proto ani novou platformu EMP2, ani výkonem nepřekročí 156 koní.
Frankfurtský autosalon je sice již dávno za námi, jak jsme ovšem uvedli dříve, s jeho dozvuky je třeba počítat. Ten nejnovější se týká koncepčního Citroënu Cactus, který ke stánku značky údajně přitáhl celou řadu návštěvníků. Jejich reakce prý byla „velmi pozitivní“, díky čemuž se značka rozhodla představit jeho produkční verzi. To je ale jen marketingová přetvářka, prototypy sériové verze byly přistiženy už před začátkem autosalonu a i kdyby nebyly, brzké datum odhalení naznačuje, že Citroën s tímto krokem dávno počítal. Jinak by sériový vůz sotva mohl spatřit světlo světa 5. února 2014.
Toto datum je přitom zatím jednou z mála stoprocentních jistot následujícího automobilového roku, značka zkrátka nemůže konat jinak. Značí totiž pětileté výročí od představení prvního modelu řady DS a zároveň 136 let od narození Andreho Citroëna. Tuto událost ale francouzská automobilka oslaví vskutku kuriózně, neboť zatímco zakladatel automobilky byl jedním z největších automobilových inovátorů historie, produkční Cactus hodlá cílit spíše na tu skupinu zákazníků, která po náročných technických řešeních netouží.
I díky tomu nebude produkční model postaven na nové korporátní platformě EMP2, která již podepírá Citroën C4 Picasso, Grand C4 Picasso nebo Peugeot 308. Místo toho se sáhne po mnohem levnějších komponentech. „Otázkou není platforma,“ říká k tématu Pierre Monferrini, šéf modelů s písmenem „C“ ve znaku. „Důležitá je hmotnost a emise CO2. Navíc zákazník chce vědět pouze tolik, kolik ho nový vůz bude stát.“
Nový Citroën C4 Cactus tedy stane na základech sedanu C-Elysée či na podvozku dsavadního hatchbacku C4. Jisté pak je, že v případě pohonných jednotek máme počítat pouze s menším objemem a výkonem. „Pod kapotou nenajdete motor THP o výkonu 156 koní. Pokud bychom ho totiž použili, pak potřebujeme i větší brzdy a strukturu, což by jen navýšilo náklady,“ dodává Monferrini.
Cactus se tak má do budoucna stát jménem, které u francouzské automobilky bude symbolizovat jednoduché a levné modely. Díky tomu máme počítat i se zachováním gumových vzduchových kapslí AirBump, které se mají podepsat na snížení provozních nákladů. Mimo to pak bude převzata i koncepce předních sedadel, které budou u verzí s automatickou převodovkou tvořit jednolitou lavici, s manuální se tak budou alespoň tvářit.
Dorazit by měl rovněž „plovoucí“ sloupek C, v případě toho prostředního se však již jistá úprava očekává. Produkční Cactus totiž dostane klasické rámové dveře s okny. Označován pak možná bude jako cross-hatch, neboť značka se stále ještě nerozhodla, zda se jedná o hatchback nebo crossover. Asi bychom se nedivili, kdyby Monferrini prohlásil, že ani to zákazníky nezajímá...












































Koncepční Citroën Cactus nakonec dorazí do produkce dříve, než kdo čekal. Čeká jej sice jistá designová normalizace, vzduchové gumové kapsle mu ale prý zůstanou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
