Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Picasso II 2013: unikly oficiální fotky, zatím je to koncept Technospace
7.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud se děsíte momentu, kdy Citroën na silnice bzry vytáhne s Robocopem, můžeme vás uklidnit - zatím je to koncept. Ale vážně jen zatím.
V posledních dnech si u vás až nečekaně velkou přízeň získaly špionážní fotky nového Citroënu C4 Picasso. Trochu nás to překvapilo, MPV obecně nepatří mezi ty nejsledovanější automobilové novinky a ani C4 Picasso není zrovna prodejním superhitem. O popularitu tohoto vozu se tak dozajista musel postarat jeho mimořádně futuristický vzhled, který jsme včera přirovnali k Robocopovi - někoho nadchul, jiné zděsil.
Ať už ve vás tato novinka vyvolala jakékoli emoce, můžeme vám k ní dnes říci o něco více. Citroën totiž neuhlídal své oficiální fotky, navíc se nám podařilo získat klíčové informace, které budou formálně odhaleny někdy v následujících dnech.
Vůz tohoto vzezření v prvé řadě není sériovým Citroënem C4 Picasso druhé generace, ale konceptem Technospace. Jen a pouze on bude odhalen na autosalonu v Ženevě jako předobraz nové C4 nesoucí jméno slavného malíře. To může leckoho z řad odpůrců nového designu uklidnit, je třeba k tomu ovšem dodat jedno velké ale - od Citroënu už teď víme, že vůz má blízko k sériové podobě, která se na trhu objeví v druhé polovině letošního roku. Už z malého časového rozmezí, podoby auta a faktu, že je evidentně plně funkční (jinak by asi těžko bylo přistiženo v provozu) je zřejmé, že produkční verze se od tohoto konceptu bude lišit minimálně, pokud vůbec.
Známe i rozměry auta. Na délku bude měřit 4 430 mm, na šířku 1 830 mm a na výšku 1 610 mm, „kufr” má nabídnout až 537 litrů prostoru pro zavazadla všeho druhu. Na palubě bychom se dále měli potkat s řadou inovativních řešení včetně nového rozhraní palubního systému s 12" dotykovou obrazovkou.
Můžeme také definitivně potvrdit, že auto bude prvním modelem Citroënu, které stane na modulární platformě EMP2. Díky tomu má být lehčí, aerodynamicky lépe optimalizované a ve výsledku pochopitelně efektivnější. Nejúspornější verze má normovanou spotřebu paliva srazit až na hodnotu 3,7 litru nafty na 100 km, ekvivalent 98 g CO2 na km.
Více vám zatím říci neumíme, další detaily nám Citroën prozradí v nejbližší dnech nebo nejpozději na autosalonu v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.




Citroën tomuto autu zatím říká koncept Technospace, v sériové C4 Picasso II se promění až v druhé polovině roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 10 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha