Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Picasso II 2013: unikly oficiální fotky, zatím je to koncept Technospace
7.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud se děsíte momentu, kdy Citroën na silnice bzry vytáhne s Robocopem, můžeme vás uklidnit - zatím je to koncept. Ale vážně jen zatím.
V posledních dnech si u vás až nečekaně velkou přízeň získaly špionážní fotky nového Citroënu C4 Picasso. Trochu nás to překvapilo, MPV obecně nepatří mezi ty nejsledovanější automobilové novinky a ani C4 Picasso není zrovna prodejním superhitem. O popularitu tohoto vozu se tak dozajista musel postarat jeho mimořádně futuristický vzhled, který jsme včera přirovnali k Robocopovi - někoho nadchul, jiné zděsil.
Ať už ve vás tato novinka vyvolala jakékoli emoce, můžeme vám k ní dnes říci o něco více. Citroën totiž neuhlídal své oficiální fotky, navíc se nám podařilo získat klíčové informace, které budou formálně odhaleny někdy v následujících dnech.
Vůz tohoto vzezření v prvé řadě není sériovým Citroënem C4 Picasso druhé generace, ale konceptem Technospace. Jen a pouze on bude odhalen na autosalonu v Ženevě jako předobraz nové C4 nesoucí jméno slavného malíře. To může leckoho z řad odpůrců nového designu uklidnit, je třeba k tomu ovšem dodat jedno velké ale - od Citroënu už teď víme, že vůz má blízko k sériové podobě, která se na trhu objeví v druhé polovině letošního roku. Už z malého časového rozmezí, podoby auta a faktu, že je evidentně plně funkční (jinak by asi těžko bylo přistiženo v provozu) je zřejmé, že produkční verze se od tohoto konceptu bude lišit minimálně, pokud vůbec.
Známe i rozměry auta. Na délku bude měřit 4 430 mm, na šířku 1 830 mm a na výšku 1 610 mm, „kufr” má nabídnout až 537 litrů prostoru pro zavazadla všeho druhu. Na palubě bychom se dále měli potkat s řadou inovativních řešení včetně nového rozhraní palubního systému s 12" dotykovou obrazovkou.
Můžeme také definitivně potvrdit, že auto bude prvním modelem Citroënu, které stane na modulární platformě EMP2. Díky tomu má být lehčí, aerodynamicky lépe optimalizované a ve výsledku pochopitelně efektivnější. Nejúspornější verze má normovanou spotřebu paliva srazit až na hodnotu 3,7 litru nafty na 100 km, ekvivalent 98 g CO2 na km.
Více vám zatím říci neumíme, další detaily nám Citroën prozradí v nejbližší dnech nebo nejpozději na autosalonu v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.




Citroën tomuto autu zatím říká koncept Technospace, v sériové C4 Picasso II se promění až v druhé polovině roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
před 10 hodinamiProdeje elektrických aut v USA po letech růstu razantně klesají, některé značky už je prodávají po kusech měsíčně
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.17. 23:09 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.17. 20:48 - řidičBOB
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch