Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia chystá nové malé SUV, nahradit má současný nemastný a neslaný, ovšem úspěšný pokus o totéž
14.7.2024 | Petr Prokopec
Nejprodávanější Dacií je už nějaký ten pátek model Sandero, možná vás ale překvapí, že na celkových registracích tohoto typu má dvoutřetinový podíl jeho „allroadové” provedení Stepway. Přesto má skončit a být nahrazeno novým SUV.
Třetí generace Dacie Sandero přišla na svět v roce 2020, dvě léta na to pak prošla modernizací, která jí přivála nové čelní logo. S ním hatchback působí hodnotněji, což se ostatně projevilo i na loňských prodejích - v Evropě šlo o naprostou jedničku mezi privátní klientelou a dvojku celkově. Při takovém zájmu by rumunská automobilka klidně mohla složit ruce v klín, realitou je však pravý opak. Místo toho Dacia s nemalou vervou pracuje zejména na nástupci verze Sandero Stepway.
Toto nemastné a neslané provedení není pořádně ani klasickým hatchbackem, ani pořádným SUV, přesto má na současných prodejích dvoutřetinový podíl. Přesto Dacia dospěla k názoru, že vůz by dokázal bodovat ještě líp, pokud by publiku nebyl k dispozici jako zvýšený hatchback, ale spíš jako pravověrné SUV, jak informují kolegové z Carscoops. A protože nový Duster narostl do délky již na 4 343 milimetrů, je pod ním dostatek prostoru na novinku, která by svému bratříčkovi nelezla do zelí. S maximálně 4 150 mm by malé SUV spíše zkusilo konkurovat o chlup větší Škodě Kamiq.
Novinku máme očekávat v roce 2027, zatímco ten příští se nabídka Dacie rozšíří o velké SUV Bigster. Rumunská automobilka tak bude mít tříčlenné portfolio modelů se zvýšeným podvozkem, jež budou v maximální možné míře sdílet komponenty. Obě novinky, byť mezi nimi bude rozdíl 40 centimetrů, budou stát na platformě CMF-B, již užívá také Duster. A ze stejných skladů budou pocházet také spalovací, mild-hybridní a hybridní agregáty.
Otázkou je plně elektrická verze, jelikož Dacia už dřív naznačila, že Sandero by se v příští generaci mohlo dočkat bateriového pohonu. Již jeho stávající provedení stojí na stejné architektuře, jaká bude podpírat firemní SUV, může danou techniku bez problémů převzít také nástupce verze Stepway. Šéf značky Xavier Martinet ale již dříve uvedl, že klíčový je zájem zákazníků. Ti ale dnes nechtějí platit ani desetitisíce navíc za hybridní techniku.
Dacia hodlá v roce 2026 přivést do hry ještě zcela nový liftback ve stylu Škody Octavia a na něj navazující kombík, kdy oba modely použijí rovněž platformu CMF-B. U větších modelů, které již oslovují movitější klientelu, bude automobilka tlačit na hybridní techniku kvůli plnění emisních norem. U těch menších ale prioritou bude spalovací ústrojí a s ním spojená co nejnižší cena.
Sandero by se tedy v následujících pár letech mohlo rozdělit na tři vozy. Jak je již jisté, provedení Stepway bude nahrazeno malým SUV. Hatchback by pak mohl s motory spalujícími benzin či LPG pokračovat tak dlouho, jak mu to politická pravidla umožní, třetí generaci by tedy čekalo ještě pár faceliftů. V nabídce by jí ale doplnila i ta čtvrtá, která by počítala pouze s elektrickým pohonem. A jednotná architektura by značce umožnila přepínat mezi nimi dle zájmu. To ale spekulujeme, v reálu očekávejme spíš něco méně moudrého, bohužel.






Sandero Stepway se vůči výchozímu hatchbacku liší jak karoserií, tak třeba světlou výškou zvedlou o 40 mm. Stále však není bráno jako pravověrné SUV. To se ale má v roce 2027 změnit. Foto: Dacia
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 9 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 6 hodinamiŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
před 8 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 9 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 10 hodinamiŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom