Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Logan STCC 2013: šestiválec, přes 400 koní a pohon zadních kol
29.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vzhledem k zaměření Dacie bychom čekali, že si přízeň publika zkusí zajistit třeba sponzoringem Přemka P. Jenže ona to znovu zkusí závodním strojem.
Mohlo by se zdát, že je to strategie poněkud pomýlená, s ohledem na nesporné úspěchy Dacie bude ale těžké ji fakticky rozporovat. Firma loni prodala na 360 tisíc nových aut, a to je třeba dodat, že toto číslo zahrnuje jen odbyt jejích aut s její značkou. Takže jde v podstatě jen o Evropu, a to ještě ne celou, protože vozy jako Renault Symbol nebo Renault Duster dostaly značku mateřské firmy a do prodejních čísel Dacie se nepočítají.
Pak je třeba říci, že tato strategie rozhodně není nová a představení dalšího závoďáku značky, který bude mít se silničními produkty společných sotva pár částí přídě a zádě, následuje obdobné kroky z minulosti. Jistě si vzpomenete na hned několik provedení Dacie Duster Ice, která bojovala s pohonem všech kol na francouzské Andros Trophy, nebo Duster No Limit, jež s podobnou technikou zkoušel zazářit na Pikes Peak. Dnešní novinka ale v něčem přece jen průlomová je - poprvé Dacii zatahuje do prostředí asfaltových okruhových závodů.
Už z označení Logan STCC jste mohli vytušit, že se bude účastnit tzv. skandinávského (dříve švédského) šampionátu cestovních vozů (Scandinavian Touring Car Championship), kde si to rozdá s vozy jako BMW 3, Honda Civic, VW Scirocco nebo Chevy Cruze, pochopitelně též v závodních úpravách. Pokud tušíte, že za volantem usedne také nějaký ten Andersson nebo Johansson, pak to bude ten první, křestní jménem Mattias, kterému je letos 40 let a loni ještě závodil se Saabem 9-3 (skončil dvanáctý celkově). Ale protože toho asi znát nebudete, podíváme se raději na vzhled a techniku.
Právě ty dělají z vozu něco úplně jiného než co představuje sériový nový Logan, natož pak jeho verze MCV. Auto je až drasticky sníženo, rozšířeno a mnoha aerodynamickými doplňky značky dosti „zagresivněno” a už tím naznačuje, že víc než pár drobností se sériovkou sdílet nebude. TO potvrzuje i technika, kterou tvoří šestiválcový motor blíže neupřesněného typu, který vozu poskytuje přes 400 koní výkonu posílaných na kola zadní osy skrze šestistupňovou sekvenční převodovku. Zajímavá je i hmotnost jen 1 100 kilogramů, se kterou by si daný výkon mohl slušně pohrávat.
Auto je prý skoro připravené na sezónu a mělo by se objevit už 3. května na závodech v Knustropu. Jak si povede, vám rádi sdělíme, zatím si můžete prohlédnout jen pár snímků z odhalení tohoto vozu.




Tohle jsou první fotky Loganu STCC pro sezónu 2013, u svého dealera Dacie se po něm neptejte...
Pro srovnání sériový silniční model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 2 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva