Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia zlevnila nedávno uvedené verze pro šetřílky, teď více těší i pořizovací cenou
23.3.2020 | Petr Prokopec
Zatímco většina ostatních automobilek zkouší snížit své emise CO2 novými modely s elektrickým pohonem, Dacia sází na úsporný a emisně příhodnější plynový pohon. Právě ten nyní zlevnila u Loganu a Sandera.
Dacia, stejně jako třeba Škoda, již dávno není vysmívanou automobilkou z východu Evropy. Pod vedením Renaultu se z rumunské značky stal respektovaný výrobce, jehož prodeje stoupají i nad úroveň konkurentů, kteří ještě před pár lety platili za významné evropské veličiny. To ovšem pro automobilku představuje i problém, neboť její filozofie dosud stála na využívání starší techniky nabízené za nižší ceny. To zákazníci pochopitelně kvitovali, Brusel ale už méně. Letité motory jsou totiž papírově méně úsporné a tedy emitují více CO2, na které je aktuálně kladen stále větší důraz.
Je samozřejmě otázkou, zda epidemie koronaviru nepohne i Evropskou unií, aby nastavené limity zrušila či zmírnila. Musíme si totiž uvědomit, že momentálně se auta příliš nekupují, a pokud ano, pak jistě především ta osazená spalovacím motory. V případě elektromobilů se nedá počítat s větším zájmem už proto, že jsou drahé a cena bude v dohledné době hrát ještě větší roli, než dosud.
Dacia samozřejmě s elektrifikací taktéž počítá, ovšem až během příštího či dokonce přespříštího roku. Do té doby bude pro Renault do jisté míry mlýnským kamenem, jenž celou skupinu potáhne emisně špatným směrem. Aby se však Francouzi definitivně neutopili, rumunská automobilka přišla se záchranou v podobě plynové ofenzivy s cílem srazit emise o zhruba 10 procent. Zájem klientely mají umocnit ceny, jež oproti benzinovým ekvivalentům vzrostly jen minimálně.
Jako první se motoru uzpůsobeného spalování LPG dočkal Duster, nyní je litrový tříválec TCe „Bi-Fuel“ k dostání také u modelů Logan a Sandero. Na některých trzích pak můžete pořídit i plynový Logan MCV, u nás však k dispozici není. Dáno je to tím, že výroba kombíku bude v létě ukončena, zatímco sedan a hatchback ještě montážní linky neopustí. První zmíněný model pak s LPG vychází ve výbavě Open na 252 400 Kč, zatímco u druhého je možné počítat s 249 400 Kč.
V obou případech jde o nižší sumy, než s jakými plynové verze na počátku roku vstupovaly na český trh.Zbývá už jen dodat, že tovární konverze na LPG zachovává záruční lhůtu o délce tří let či do nájezdu 100 tisíc kilometrů. Kromě toho není nutné extra nádrž na plyn měnit po 10 letech, jako je tomu u dodatečných přestaveb. Objem zavazadelníku díky jejímu umístění na místo rezervy přitom zůstává nezměněn, jen je třeba počítat s tím, že v případě defektu máte k dispozici pouze lepicí sadu.
Oproti benzinovým protějškům se pak plynové verze liší přepínačem na palubní desce, jenž umožňuje řidiči vybírat mezi normálním či ekologičtějším provozem. S ohledem na dvě nádrže pak lze počítat s navýšeným dojezdem, a to až na 1 000 km. Očekávat lze také lepší dynamiku, neboť točivý moment vzrostl ze 160 Nm na 170 Nm, konkrétní data o zrychlení či maximální rychlosti nicméně zatím nebyla zveřejněna.







Motoru 1.0 TCe uzpůsobenému spalování LPG...




...se nejprve dočkala Dacia Duster





Nyní jej lze mít i u modelů Sandero či Logan, a to navíc levněji než na počátku roku
Zdroj: Dacia
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
dnes
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nakonec existuje elektrické auto, které se stalo dobrou investicí. Stačilo, aby šlo o totální propadák, který si koupilo 9 lidí
před 7 hodinami
Renault chtěl rozptýlit obavy z elektromobilů rekordním dojezdem své novinky, ukázal tím ale jen jejich marnost
před 8 hodinami
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
před 10 hodinami
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 11 hodinami
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
dnes
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.28. 20:02 - Eda
- Přituhuje 12.28. 19:39 - řidičBOB
- BMW Divize 12.28. 19:04 - Stepan
- MG Cyberster 12.28. 16:41 - lukasak12
- Rychlodotazy 12.28. 14:11 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
