Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia zlevnila nedávno uvedené verze pro šetřílky, teď více těší i pořizovací cenou
23.3.2020 | Petr Prokopec
Zatímco většina ostatních automobilek zkouší snížit své emise CO2 novými modely s elektrickým pohonem, Dacia sází na úsporný a emisně příhodnější plynový pohon. Právě ten nyní zlevnila u Loganu a Sandera.
Dacia, stejně jako třeba Škoda, již dávno není vysmívanou automobilkou z východu Evropy. Pod vedením Renaultu se z rumunské značky stal respektovaný výrobce, jehož prodeje stoupají i nad úroveň konkurentů, kteří ještě před pár lety platili za významné evropské veličiny. To ovšem pro automobilku představuje i problém, neboť její filozofie dosud stála na využívání starší techniky nabízené za nižší ceny. To zákazníci pochopitelně kvitovali, Brusel ale už méně. Letité motory jsou totiž papírově méně úsporné a tedy emitují více CO2, na které je aktuálně kladen stále větší důraz.
Je samozřejmě otázkou, zda epidemie koronaviru nepohne i Evropskou unií, aby nastavené limity zrušila či zmírnila. Musíme si totiž uvědomit, že momentálně se auta příliš nekupují, a pokud ano, pak jistě především ta osazená spalovacím motory. V případě elektromobilů se nedá počítat s větším zájmem už proto, že jsou drahé a cena bude v dohledné době hrát ještě větší roli, než dosud.
Dacia samozřejmě s elektrifikací taktéž počítá, ovšem až během příštího či dokonce přespříštího roku. Do té doby bude pro Renault do jisté míry mlýnským kamenem, jenž celou skupinu potáhne emisně špatným směrem. Aby se však Francouzi definitivně neutopili, rumunská automobilka přišla se záchranou v podobě plynové ofenzivy s cílem srazit emise o zhruba 10 procent. Zájem klientely mají umocnit ceny, jež oproti benzinovým ekvivalentům vzrostly jen minimálně.
Jako první se motoru uzpůsobeného spalování LPG dočkal Duster, nyní je litrový tříválec TCe „Bi-Fuel“ k dostání také u modelů Logan a Sandero. Na některých trzích pak můžete pořídit i plynový Logan MCV, u nás však k dispozici není. Dáno je to tím, že výroba kombíku bude v létě ukončena, zatímco sedan a hatchback ještě montážní linky neopustí. První zmíněný model pak s LPG vychází ve výbavě Open na 252 400 Kč, zatímco u druhého je možné počítat s 249 400 Kč.
V obou případech jde o nižší sumy, než s jakými plynové verze na počátku roku vstupovaly na český trh.Zbývá už jen dodat, že tovární konverze na LPG zachovává záruční lhůtu o délce tří let či do nájezdu 100 tisíc kilometrů. Kromě toho není nutné extra nádrž na plyn měnit po 10 letech, jako je tomu u dodatečných přestaveb. Objem zavazadelníku díky jejímu umístění na místo rezervy přitom zůstává nezměněn, jen je třeba počítat s tím, že v případě defektu máte k dispozici pouze lepicí sadu.
Oproti benzinovým protějškům se pak plynové verze liší přepínačem na palubní desce, jenž umožňuje řidiči vybírat mezi normálním či ekologičtějším provozem. S ohledem na dvě nádrže pak lze počítat s navýšeným dojezdem, a to až na 1 000 km. Očekávat lze také lepší dynamiku, neboť točivý moment vzrostl ze 160 Nm na 170 Nm, konkrétní data o zrychlení či maximální rychlosti nicméně zatím nebyla zveřejněna.







Motoru 1.0 TCe uzpůsobenému spalování LPG...
...se nejprve dočkala Dacia Duster
Nyní jej lze mít i u modelů Sandero či Logan, a to navíc levněji než na počátku roku
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1