Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daihatsu Copen 2015: nová generace je venku, panely karoserie lze vážně měnit
19.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský roadster je možné pořídit v moderním nebo retro stylu. Pod kapotou pokaždé nabízí 64 koní, o něž se stará pětistupňový manuál či CVT.
O nové generaci Daihatsu Copen jsme sepsali již řadu článků, přestože daný vůz je pro nás víceméně irelevantní. Japonská automobilka totiž své aktivity na evropských trzích ukončila již před pár lety a nazpět se rozhodně nechystá. Malý roadster se ovšem i Starém kontinentu těší téměř legendárnímu statutu, a proto dost možná řada lidí sáhne po individuálním dovozu a následné konverzi pravostranného řízení.
Ne zrovna ideální situaci ovšem ponechme stranou a podívejme se podrobně na samotný vůz, jehož design takřka na 100 % odpovídá vzhledu konceptů. Ty sice v několika případech dostaly off-roadovou vizáž, Daihatsu však pamatovalo i na tento fakt. Proto momentálně do japonského prodeje vstoupila jen civilní verze nazvaná Copen Robe. Na podzim se ovšem dočkáme i modelu X, který dostane robustnější černě lakované panely karoserie.
Jelikož ovšem prozatím nemáme k dispozici informace, které by hovořily třeba i o změně světlé výšky, budeme se věnovat jen stávajícímu provedení Robe. To si skutečně ponechá vyměnitelné panely karoserie (zvané Dress Formation), jak bylo avizováno již na konceptech. Konkrétně přitom jde o 11 dílů zahrnujících kapotu motoru, víko zavazadelníku, přední a zadní nárazník i blatníky, víčko palivové nádrže a zámek dveří.
Tím ovšem možnost „chameleonství“ nekončí, v příštích měsících by na trh měla zamířit ještě retro verze, která kromě výše zmíněného přijde také s oválnými světlomety. Tím se ostře řezané rysy značně zaoblí, což ostatně platí také o čelní masce, na kterou se přesune logo z kapoty. Technika ovšem v každém případě zůstane stejná, vypravit se tedy můžeme do motorového prostoru.
Jelikož Copen spadá do kategorie kei-cars, která má dimenzionální i výkonnostní limity, je vcelku logické, že pod kapotou najdeme pouze přeplňovaný tříválec o 0,66litrovém objemu. Ten produkuje 64 koní a 92 Nm, o jejichž přenos se stará buď pětistupňový manuál nebo automat CVT (se sedmi uzamčenými stupni). Spotřeba přitom byla vyčíslena na 4,5 l, respektive 4,0 l/100 km.
Jízdní dynamika bohužel známa není, s hmotností nižší než u Fordu Fiesta ovšem nové Daihatsu Copen slibuje dostatečnou akceleraci i nejvyšší rychlost. Japonská novinka se ovšem neztratí ani v zatáčkách, neboť svému řidiči nabízí neředěné jízdní zážitky díky hřebenovému řízení. V rámci podvozku pak vpředu pracují vzpěry MacPherson, zatímco vzadu najdeme torzní příčku.
Přesunout se můžeme do interiéru, který ukrývají pevné střešní panely (do kufru se složí za 20 sekund). Zde je přitom patrná bohatá výbava již u základního modelu, neboť ten dostal klimatizaci či dekory imitující karbon. Audio systém je ovšem kupodivu za příplatek, stejně jako třeba kožené čalounění. Vyhřívání sedadel ale naopak spadá do základní výbavy.
Ceny pak na japonském trhu startují na sumě 1 798 200 yenů (cca 356 500 Kč), za kterou kupodivu dostanete verzi s převodovkou CVT. Manuál tak sice slibuje vyšší spotřebu, ale zjevně i působivější jízdní dynamiku, díky čemuž jej můžete pořídit za částku 1 819 800 JPY (361 000 Kč).





























Nové Daihatsu Copen je možné pořídit v ostře řezaném moderním stylu nebo s oválnější karoserií, jež připomíná minulou generaci
Kromě toho ovšem můžeme na podzim očekávat ještě příchod verze X, která staví na robustních černých plastech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
před 8 hodinami73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
před hodinouNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
před 2 hodinamiFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
před 4 hodinamiTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
před 5 hodinamiŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.07. 23:35 - Eda
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.07. 15:43 - pavproch
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12