Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další Dacia zastínila v losím testu mnohem dražší auta, a to i na velmi laciných pneu
26.4.2021 | Petr Prokopec
V jakékoli souvislosti s dynamikou bylo tohle auto dosud jen kritizováno, jak je ale vidno, nevěděli jsme vše. V kritických chvílích je na tom skoro stejně jako Porsche Taycan Turbo S.
Před několika málo dny Dacia způsobila nemalé pozdvižení. Sandero nové generace totiž zamířilo do losího testu, ze kterého se v posledních letech stala tak trochu pohroma moderních aut. Prakticky žádná významnější novinka nezvládla vytyčenou dráhu projet standardními 77 km/h, což je docela tristní. Je sice hezké, že výrobci auta osazují stále větším množstvím elektronických asistentů, jež mají zabránit nehodě, ovšem schopnosti na poli základní aktivní bezpečnosti mizí kamsi do neznáma. Podvozky aut tak ztrácejí to nejpodstatnější, co od nich očekáváme, tedy že nás v krizi udrží na silnici.
Ani Sandero nedosáhlo na oněch 77 km/h, ovšem vedlo si lépe než auta často stojící dvakrát či dokonce třikrát tolik. Rumunská novinka je tak trochu jednooký mezi slepými, auta téže značky ale dokáží i víc. Do losího testu zamířil rovněž nový model Spring, tedy první elektrická Dacia historie. Na té jsme dosud nenechali pomalu niť suchou, a to kvůli dynamice horší než u Škody 120. Ne vše si ale zaslouží kritiku.
Právě Spring totiž dokázal mezi kužely projet i předepsanou rychlostí, třebaže potřebuje hodně času, aby se na ní vůbec rozjel. Pak je ale lepší nejen než jeho vlastní sourozenec, ale záda ukazuje také Tesle Model X. Kalifornský elektromobil zvládl zkoušku v rychlosti jen 70 km/h, i když v tu chvíli působil klidnějším dojmem. Dacia má při rozhození směru značné sklony k přetáčivosti, testovací řidič tak musel intenzivně pracovat s volantem.
Zvnějšku to vypadalo podle toho, ani jedno z kol modelu Spring ale neztratilo kontakt s vozovkou a netrefilo žádný z kuželů. Jeho úspěch umocňuje fakt, že vůz měl obuté pneumatiky Linglong Green-Max, které jsou nezávislými testy hodnoceny jako jedny z nejhorších v nabídce. Problém přitom mají hlavně při brzdění, stejně jako u nich nelze počítat s vysokou přilnavostí na mokru. Je tak dost možné, že při volbě lepšího obutí by Dacia excelovala ještě více a mezi pokořené vozy by přidala i Porsche Taycan Turbo S, jež zvládlo 78 km/h.
Dá se nicméně předpokládat, že k jinému obutí asi majitelé Dacie nezamíří. Nikoliv jen proto, že stávající výsledky je řadí před vlastníky Škody Citigo-e či Hondy e, ale zvláště kvůli cenám. Za jednu pneumatiku Linglong Green-Max totiž dáte jen 800 Kč, načež je výměna opravdu levnou záležitostí. Škoda, že rumunský elektromobil s čínským původem je tak absurdně drahý na pořízení.
Před tím, co Dacia Spring zvládá v losím testu, je třeba smeknout. Rumunský elektromobil s čínskými kořeny totiž mezi kužely projel bez ztráty květinky předepsanou i rychlostí 77 km/h, a to s ultra levnými, často kritizovanými pneumatikami. Foto: Dacia
Zdroj: km77.com@YouTube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 49 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry