Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další nová Honda v prodeji zvedá obočí, už tak velký propadák zamíří ještě víc ke dnu
11.6.2023 | Petr Prokopec
Japonci se během pár let propadli z prodejních výšin až k samotnému dnu. A další novinka s tím stěží něco udělá, nové kompaktní SUV za cenu od 1,1 milionu korun se prodejním hitem nemůže stát snad ani omylem.
Svého času byla Honda v Česku jednou z nejoblíbenějších zahraničních automobilek. Fanoušků pak ostatně má velké množství dosud, o čemž svědčí skutečnost, že i letos se bude pořádat kultovní Honday, tedy sraz majitelů aut této značky. Pokud se ho chcete zúčastnit, zakroužkujte si v kalendáři datum od 7. do 9. července. Do navigace poté jako cílovou destinaci zadejte autodrom ve Vysokém Mýtě. Počítejte nicméně s tím, že budete spíše svědky značné nostalgie než čehokoli jiného.
Japonci se totiž nejspíše před pár lety rozhodli, že své aktivity na starém kontinentu dobrovolně pohřbí. A to pokud možno co nejrychleji. Automobilka tak začala své novinky šít jen dle představ politiků, a to přesto, že z nich do jejích showroomů zabloudí jen málokdo. Tato strategie pak vedla k nevyhnutelnému, a to k drastickému propadu prodejů.
Nedá se ani v nejmenším předpokládat, že by značka znovu vystoupala na výsluní se svou elektrickou ofenzivou. Taková Honda e je totiž především velmi drahým vozem, za 3 894 milimetrů dlouhý hatchback s udávaným dojezdem 220 kilometrů si totiž místní zastoupení účtuje neskutečných 939 900 Kč. To je přitom jen o tisícikorunu nižší částka, než za jakou můžete mít téměř pětimetrovou Škodu Superb osazenou dvoulitrovým TDI a automatem DSG.
Nové pak Honda začíná na evropské trhy tlačit elektrické SUV s poněkud krkolomným názvem e:Ny1. Na to lze přitom hledět o trochu příznivěji než na zmíněný hatchback, ovšem ani tak se nedá mluvit o voze, jenž bude vábit davy. Reálně jde totiž o elektrickou verzi Hondy HR-V, která je konkurentem Škody Karoq. Zatímco však české SUV lze pořídit od 665 900 Kč, což je již sama o sobě nemalá suma, e:Ny1 bude k dispozici přibližně za dvojnásobek.
České ceny zatím chybí, Nizozemci však elektrické SUV již objednávat mohou. S nižší úrovní výbavy Elegance je přitom vyjde na 47 600 Eur (cca 1 127 000 Kč), v případě výše položeného stupně Advance si pak musí připravit 51 670 Eur (1 223 000 Kč). Kromě litých osmnáctek, duální klimatizace, vyhřívaných předních sedadel či multimédii s 10,2palcovým displejem pak navíc získají i audio systém Pioneer, panoramatickou střechu či sadu kamer.
Co se techniky týče, ta zůstává bez ohledu na výbavu vždy stejná. Máme tu tedy baterie o kapacitě 68,8 kWh, se kterými byste měli ujet až 412 km. To byste se však museli pohybovat v uzavřených laboratořích, na reálných komunikacích bude váš akční rádius menší. Pod pravou nohu pak dostanete 204 koní a 310 Nm, ani v tomto případě tedy nejde o nic světoborného. Nepřekvapilo by nás tak, kdyby se na budoucí Honday 2033 nedostavil jediný kus. Tedy pokud si tohle auto nekoupí někdo z okolí Vysokého Mýta...










Nové elektrické SUV zvané poněkud krkolomně e:Ny1 nejspíše nezaujme ani vzhledem, ani technikou a už vůbec ne cenou. Skoro se zdá, že Japonci hodlají se starým kontinentem skoncovat, jen se to ale bojí říci naplno. Foto: Honda
Zdroj: Auto Week, Honda
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
před 4 hodinami
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nejčtenější články
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
20.11.2025
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
20.11.2025
Škoda Fabia s dnes neuvěřitelným motorem je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, za svou cenu je to malý velký poklad
21.11.2025
Někdo konečně zvedl hozenou rukavici lidových sporťáků s pořádnými motory, Korejci poprvé ukázali vlastní Corvette
21.11.2025
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 11:19 - Snowman000
- Volkswagen obecne 12.19. 23:44 - mattonecz
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
- PF 2022 až 2026 12.19. 15:21 - pavproch
- BMW Divize 12.19. 14:32 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
