Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další výjimečné auto definitivně končí bez nástupce, příští rok ho nahradí tuctový elektromobil
5.10.2022 | Petr Prokopec
Je až fascinující, s jakou lehkostí se některé automobilky vzdávají met, po kterých se obtížně sápali po několik dekád. Tento vůz ještě nedávno okupoval trůn ve své kategorii, nebo se o něj alespoň pokoušel bojoval. Nyní už jen smutně skládá zbraně.
Jak se zdá, se sportovními vozy, které vás dovedou potěšit i jinak než během jedné rozjížďky v přímém směru, je konec. Limitovanými edicemi se totiž loučí Audi TT a R8, přičemž „nástupce” dostane jen druhý zmíněný vůz. Bude to ale skutečně nástupce v uvozovkách, neboť disponovat bude bateriovým pohonem, který je pro tento segment naprosto nevhodný. Nelze sice zpochybnit, že jsou s ním spojené závratné výkony a oslňující akcelerace, ovšem tu si lidé užijí krátce a jen za jistých okolností. Příliš vysoká hmotnost je ovšem bude omezovat v každém ohledu.
Můžeme rovněž dodat, že mnohé elektromobily již zvládají zaujmout i rychlými časy na okruzích. Ovšem zrovna v této disciplíně za spalovacími vozy výrazně zaostávají, a to přesto, že do vínku dostali klidně i několikanásobně vyšší stádo koní. Navíc je u nich jistotou, že takto fungovat dokážou jen chvíli. Jakmile se jen sníží kapacita baterií, dolů jde i výkon. A po pár kolech, na takové Norsdchleife možná ani to ne, bude s celým představením konec.
Bohužel, výrobci zjevně již přejali názor politiků, že dokážou poručit větru dešti. Kapesník proto z kapsy budeme vytahovat stále častěji, neboť TT a R8 nejsou jedinými vozy, jenž se zakrátko stanou minulostí. Stejný osud čeká i Renault Mégane RS. Glen Sealey, šéf australského zastoupení, totiž uvedl, že výroba francouzského hot hatche příští rok skončí. „Zatím nemám přesné datum, ale po konci příštího roku jej už na montážních linkách neuvidíme,“ uvedl.
Sealey dodal, že „v současné době se v celé dealerské síti nachází jen asi pět nebo šest exemplářů. V prvních měsících příštího roku se výroba ještě rozjede. Dorazí také finální limitovaná edice, ale o té toho zatím mnoho nevím, poté bude konec“. Pro Renault se tím přitom jedna kapitola definitivně uzavře, z té nové ovšem tradiční fanoušci RS budou mít radost jen stěží. Jak totiž asi již tušíte, Francouzi přepřahají na elektřinu.
„Megane E-Tech dorazí v závěru příštího roku,“ ozřejmil budoucnost šéf australského zastoupení. Z jeho úhlu pohledu se přitom skutečně může blýskat na lepší časy. Ostrý Mégane se spalovacím ústrojím totiž v posledních letech nebyl v Austrálii zrovna žádaným zbožím, elektrická verze tak v podstatě ani nemůže zklamat. Se 470 kilometry dojezdu, 218 koňmi a 7,4sekundovým sprintem ovšem bude jen stínem benzinového hot hatche.
Renault samozřejmě chystá i ostré elektrické deriváty, které dorazí s označením Alpine, ovšem ani od nich nelze čekat zázraky. Pokud totiž dorazí s vyšším výkonem a lepším zrychlením, dojde u nich ke zkrácení dojezdu. To pak sice lze vyřešit větším paketem baterií, s ním ovšem pro změnu bude spojena vyšší hmotnost. Ať tak či onak, vždy dorazí horší provedení, které dosluhující Mégane RS zvládne překonat maximálně v jednom ohledu.






Mégane RS se aktuálně u nás nabízí jen ve verzích se 300 koňmi pod kapotou. V obou případech je součástí hnacího ústrojí pouze automat, tím se však nenechte odradit. Za pár měsíců totiž bude minulostí už i 1,8litrový benzinový čtyřválec. Ceny 965 000 Kč (verze R.S) a 1 095 000 Kč (Trophy) jsou na dnešní dobu ještě relativně přijatelné. Foto: Renault
Zdroj: Drive
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 4 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva