Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Profík detailně ukázal, kolika nedostatky trpí i úplně nejnovější Tesla
27.3.2020 | Petr Prokopec
Je to nejnovější vůz kalifornské automobilky, který je navíc do značné míry jen upravenou verzí Modelu 3. Přesto má Model Y problémy s kvalitou laku, slícováním karoserie nebo sluneční clonou nedržící pozici.
Od představení Tesly Model S zakrátko uplyne již osm let. Kalifornskou automobilku tedy rozhodně nelze považovat za nováčka v branži, zvláště když se její portfolio v mezičase patřičně rozšířilo. Mnohý by přitom očekával, že při nabraných zkušenostech dojde na zlepšení kvality, zvláště když Tesla v tomto ohledu nikdy nehýřila skromnými slovy. Ty ale bohužel nedokázala podpořit činy, neboť neustále slýcháme o problémech s úplně novými aut, které jiné výrobce netrápí buď vůbec, nebo ne v takové míře.
Snad více než cokoliv jiného ale dělá Tesle problémy lak. A co je možná nejhorší, značka to potvrzuje i u zcela nového Modelu Y. Jeden z vůbec prvních exemplářů totiž jeho majitel svěřil společnosti Chicago Auto Pros, která se zabývá údržbou a péčí o automobily. V případě nového elektrického SUV pak bude mít opravdu moře práce, neboť vůz pokrývá bezpočet škrábanců.
O některé se totiž mohl postarat servis či přepravce, nicméně prvopočátek veškerých problémů je spojen s oficiální lakovnou. Ta totiž evidentně není tak hermeticky uzavřena, jako je tomu třeba u Lexusu, kde jsou místo klasických zdí vodní stěny zajišťující, že dovnitř nepronikne ani smítko prachu. Pokud by se tak stalo, může ve spojení s barvou dojít ke žmolkovatění. Tyto drobky pak sice jsou odstraňovány pískováním, ovšem pokud se vše neprovede pečlivě, může na daném místě zůstat bílá skvrna. A právě to je případ Tesly Model Y.
Kromě toho ovšem nebylo u nového SUV s pár najetými kilometry správně provedeno ani zmíněné pískování, po kterém zůstaly stopy v podobě světlejších míst na laku. Jeho svrchní vrstvu navíc „zdobí“ bezpočet škrábanců, které mohly vzniknout jak během přepravy, kdy je na kamionech jednoduše velmi málo místa, tak v servisech, jenž se snažily chybu továrny odstranit. Použitým nesprávných prostředků či neodborným postupem však problémy jen nakupily.
Samotný lak je nicméně dle Chicago Auto Pros relativně dobrý, na rozdíl od montáže samotného vozu. Zatímco tedy u mnoha škrábanců napomůže jemné rozleštění, s nerovnými spárami mezi jednotlivými panely karoserie se majitel již musí smířit. Otisky prstů zanechané na vnitřním čalounění pak sice specialisté ze Chicaga rovněž zvládnou odstranit, v případě řezanců na plastech, špatně uchycených částech dekorů či „vadnoucí” sluneční cloně však již opět nemohou pomoci.
Tesla by tedy opravdu měla přestat řečnit a raději v rámci navyšování kvality skutečně začít konat. Zvláště v případě laku, kde automobilka měla dlouhých osm let, aby se poučila z vlastních chyb. Nyní ji navíc vlastně hraje do karet koronavirová karanténa, díky níž montážní linky ve Fremontu stojí a je možné provést úpravy, které se za plného provozu dělají obtížně.
















Také zcela nová Tesla Model Y má problémy s lakem, slícováním panelů karoserie, montáží interiéru a dalšími nedostatky, které známe ze starších novinek značky
Zdroj: Chicago Auto Pros@Youtube
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 2 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 2 hodinamiCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 10 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 11 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva