Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Devel Sixteen: neznámý supersport chce s 5 000 koňmi jezdit 560 km/h
6.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová studie se ukázala na autosalonu v Dubaji, kde kromě šokujících dat ukázala také nevalnou kvalitu. Dorazí však do výroby?
Na dubajském autosalonu se představila celá řada exkluzivních supersportů s mnohamilionovou cenou. Namátkou můžeme jmenovat Lykan Hypersport nebo Bugatti Veyron Legends Meo Costantini. Ani jeden z nich však nemá na kreaci nazvanou Devel Sixteen, za níž stojí neznámá firma Defining Extreme Vehicles Car Industry LLC. Její tvůrci totiž prohlašují, že vůz bude disponovat výkonem 5 000 koní a že pokoří rychlost 560 km/h.
Tyto dva parametry ještě doprovází údaj o zrychlení z klidu na 96 km/h, k němuž by mělo dojít za 1,8 sekundy, a základní fakta o motoru. Tím se prý stane 7,2litrový šestnáctiválec dopovaný čtveřicí turbodmychadel. Tím ale autoři vozu nápadně podobného Lamborghini Veneno se svým řečněním končí, přičemž více informací nenabízí ani webová stránka firmy. Prostor pro spekulace je tedy otevřen.
Hned v jejich úvodu zmíníme naše pochyby, že supersport vůbec dorazí do výroby. Stačí jen zavzpomínat, na kolik peněz a námahy vyšlo převedení slov Ferdinanda Piëcha v realitu - hlavně kvůli tomu Bugatti Veyron patří k nejprodělečnějším automobilovým kreacím, jaké kdy vznikly. U takového Develu Sixteen by ale bylo třeba vše ještě znásobit, a to ani nezmiňujeme vývoj pneumatik či dalších „detailů”, které by danou rychlost snesly.
Při pohledu na přiložená videa navíc um tvůrců a kvalita jejich kreace vzbuzují značné obavy, neboť stačí na prvním snímku přeskočit první minutu a spatříme chlapíka leštícího přední část, jak pohne jedním z čelních panelů. Jistě, ani koncepty Volkswagenu nedisponují na autosalonech zrovna prvotřídním zpracováním, k takovému faux pas však mají daleko.
Uvidíme tedy, zda se ještě někdy s touto kreací setkáme. A pokud ano, pak by nás rozhodně zajímala cena. Bez patřičného zázemí se totiž dá předpokládat, že za jeden Devel Sixteen byste si mohli pořídit několik Bugatti, včetně garáže i několikapatrové vily. A k tomu se zřejmě odhodlá jen málokdo...








Devel Sixteen vypadá působivě a má ještě zajímavější parametry. Do výroby ale zřejmě nikdy nedorazí
Zdroje: WorldCarFans, GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 8 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nejnovější články
Renault chtěl rozptýlit obavy z elektromobilů rekordním dojezdem své novinky, ukázal tím ale jen jejich marnost
před 2 hodinami
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
před 4 hodinami
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 5 hodinami
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
před 7 hodinami
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
