Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Veyron Legends Meo Costantini: další „legenda“ se klaní Tarze Florio
5.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová limitovaná edice Bugatti se ohákla do leštěného hliníku, jemuž společnost dělá hnědé čalounění či mapky sicilského okruhu zvenčí i zevnitř.
Toulky Bugatti ve vlastní minulosti pokračují také na dubajské motor show. Německo-francouzská značka totiž právě dnes odhalila další část šestidílné série nazvané Les Légendes de Bugatti, která je zasvěcena slavným závodníkům a osobnostem, kteří jsou spjati především s meziválečným obdobím značky. Po Jean-Pierre Wimillovi a Jeanu Bugatti přišla řada na Bartolomeo „Mea“ Costantiniho, který s modelem Type 35 vyhrál hned dvakrát slavný závod Targa Florio.
Ve srovnání se standardem nabídne novinka speciální modrý kabát, který nám ovšem není neznámý. Stejný odstín totiž dekoroval i edici Wimille. Tentokráte jej však již nedoprovází zbytek karoserie vyvedený v tmavě modrém karbonu, ale v leštěném hliníku překrytém čirým lakem. Unikátní jsou také litá kola, zatímco na víčku palivové nádrže se objevuje gravírované jméno závodníka, spodní část zadního křídla pak zdobí mapka sicilského okruhu.
Tím změny zvenčí končí, přesunout se tak můžeme do interiéru. Ani zde samozřejmě nechybí plánek okruhu Targa Florio, přičemž společnost mu dělá speciální hnědé čalounění, modré kontrastní švy a dekory z tmavě modrého karbonu. Na opěradla sedadel pak bylo vyšito jméno Meo Costantiniho, zatímco spodní část středového tunelu zdobí vzepjatý slon - tím je pro změnu odkázáno na Rembrandta Bugattiho, sochaře a bratra zakladatele automobilky.
Po stránce mechanické samozřejmě již žádnou změnu očekávat nemůžeme. Šestnáctiválcový motor tak nadále produkuje 1 200 koní a 1 500 Nm, s nimiž vůz zvládne akceleraci z klidu na stovku za 2,6 sekundy a nejvyšší rychlost 408 km/h. Tentokráte ovšem data o dynamice doplňuje v parametrech cena 2,09 milionu Eur (cca 54,34 milionů korun) před zdaněním. K mání jsou pak jen tři exempláře.



















Nová speciální edice opětovně řeší jen vizáž exteriéru a interiéru. Pod kapotou zůstává vše ve standardu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 4 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejčtenější články
Jinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
8.6.2025Data z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
8.6.2025Itálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
8.6.2025Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.08. 13:46 - Brus
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.08. 13:44 - Brus
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.08. 13:14 - delphin
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan