Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Diesely se odmítají vzdát bez boje, další německá novinka dostala silný nafťák
26.11.2020 | Petr Prokopec
Leckdo by z dění v automobilovém světě v posledních letech mohl říci, že nové dieselové auto bude v roce 2020 leda science-fiction, realita je ale odlišná. Audi se jich hned tak nevzdá.
Už není žádným tajemstvím, že koncern VW razantně lobbuje v Bruselu za plný přesun od spalovacích motorů k elektrifikaci. Němci se totiž rozhodli vše vsadit na jednu kartu, a proto na oltář vývoje alternativního pohonu hodlají v následujících několika málo letech položit biliony (skutečně tisíce miliard) korun. Cílem tohoto horečnatého závodu samozřejmě není nic jiného než naprostá dominance na trhu. Kromě toho se VW Group hodlá již definitivně odstřihnout od dieselového skandálu, se kterým v roce 2015 v podstatě ovlivnil veškeré světové dění.
O to překvapivější je dnesní premiéra. Němci totiž plně odhalili nové SUV Q5 Sportback, se kterým se poprvé krátce pochlubili na konci září. A souběžně s tím stáhli plachtu rovněž z vrcholné varianty SQ5. Ta se chlubí dieselovou jednotkou, mimo to ovšem „producenti sazí“ budou tvořit značnou část portfolia také u základního modelu. Ten totiž dorazí pouze v jedné benzinové verzi, a to s dvoulitrem o výkonu 265 koní. Varianty s TDI si ovšem budete moci pořídit hned dvě, přičemž první nabídne 204 a druhá 286 koní.
My si nyní posvítíme hlavně na SQ5 Sportback TDI, pod jehož kapotou bude svou práci odvádět třílitrový šestiválec. Ten se dočkal řady modifikací, mezi něž patří kupříkladu nahrazení hliníkových pístů ocelovými. Sníženy tak byly tepelné ztráty, aniž by došlo k nárůstu hmotnosti. Mimo to tu máme také nový mezichladič, který se nastěhoval doprostřed mezi obě řady válců, zatímco přepracovaný kompresor turbodmychadla umožňuje rychleji dosáhnout plného výkonu.
Tím se dostáváme k technickým parametrům, s nimiž je pohonná jednotka spojena. Řidič tak má pod pravou nohou 341 koní a 700 Nm točivého momentu, s nimiž dosahuje stovky již za 5,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je tradičně omezena na 250 km/h. V rámci spotřeby je udáván průměr 7 až 7,1 litru na sto kilometrů, za čímž mimo jiné stojí i mild-hybridní systém, který dokáže spalovací motor nahradit elektrickým po dobu až 40 sekund v rámci tzv. plachtění.
Třílitrový turbodiesel bude standardně spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol quattro. Zákazníci si nicméně budou moci připlatit také za sportovní diferenciál, který upravuje dodávku výkonu mezi zadními koly. Standardem jsou 20palcová kola, zatímco ta 21palcová již opět figurují v doplňkové výbavě. Totéž platí také o verzi sportovních sedadel, která je osazena chlazením a masážním strojkem, nebo o karbonových dekorech.
Opomenout nesmíme ještě přítomnost sportovního podvozku snižujícího světlou výšku vůči základnímu Audi Q5 Sportback o 30 milimetrů či šestipístkové přední brzdy s 375milimetrovými kotouči. Tím je ale naše představení u konce, pročež jen dodáme, že výroba všech variant bude probíhat v Mexiku, přičemž prodej odstartuje v první půlce příštího roku. I proto jsou detaily o cenách aktuálně neznámé, ta základní v Německu ale začne na 71 110,93 euro (sic), tedy 1,86 milionu Kč.















Audi SQ5 Sportback TDI sází na 341 dieselových koní, jakkoliv pro koncern VW jako by existovala už jen elektrická budoucnost. Foto: Audi
Interiér novinky si můžeme prohlédnout skrze verzi Q5 Sportback, která taktéž favorizuje hlavně diesely na úkor benzinových jednotek. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash včera 15:23
- Filip Salač si vyjel 6. řadu pro nedělní Misano včera 14:00
- PP v Moto3 pro Perroneho včera 13:27
- Pole Position získal Marco Bezzecchi včera 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů 12.9.2025
Nejnovější články
Šéfdesignér Mercedesu znovu perlí, vysmívá se interiérům Audi a BMW pro jejich „prťavé” displeje, prý jsou jako z roku 1995
před hodinouDalší automobilka zařízla hotový elektrický model těsně před jeho uvedením na trh, někteří konečně přichází k rozumu
před 2 hodinamiZatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB