Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Donkervoort D8 GTO Bilster Berg: slaví rekord okruhu velmi drahou dietou
6.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Speciální edice oslavuje rekord na okruhu Bilster Berg. Oproti standardu dostanete lehčí setrvačník či závodní spojku, výkon zůstává na 381 koních.
Loňský rok byl pro holandskou značku Donkervoort nadmíru úspěšný. Kromě neutuchajícího prodeje modelu D8 GTO totiž malosériová automobilka rovněž představila svou novou pobočku, která je alokována u německého okruhu Bilster Berg. Tam pak výše zmíněný model stanovil rekord pro produkční vozy s registrační značkou, když 4,2 kilometru dlouhou dráhu obkroužil za 1 minutu a 46 sekund. Působivý je přitom fakt, že se jednalo o slabší verzi naladěnou na 345 koní.
Mimo tento model je nabízeno také provedení D8 GTO, u kterého již lze počítat se silou 381 koní. Za ní stojí stejně jako v případě méně potentní verze 2,5litrový pětiválec od Audi, se kterým 695 kg vážící roadster zvládne akceleraci z klidu na stovku za 2,8 sekundy a maximálně se rozjede na 270 km/h. U slabšího modelu pak můžeme počítat se 3,3sekundovým sprintem a 255kilometrovou nejvyšší rychlostí, za což kromě nižšího výkonu může i vyšší hmotnost 730 kg.
To jsme ovšem stále u sériového provedení. Aby ovšem Donkervoort řádně uctil onen rekord, pustil do světa novou limitovanou edici nazvanou D8 GTO Bilster Berg. Ta se v rámci designu pyšní hlavně novou přídí, u které se počítá s uhlíkovými vlákny. Uvnitř se pak objevila nová digitální palubka, se kterou dorazila také „skorozávodní” telemetrie a satelitní navigace. Počítat lze rovněž s lehčími koberečky, plaketkou nebo skořepinami čalouněnými speciální kůží.
Dále můžeme zmínit také příchod zrevidované ochranné klece nebo odlehčeného setrvačníku a závodní spojky, jež se podílejí na redukci hmotnosti o 10 kilogramů. Ve spolupráci s firmou Intrax pak Donkervoort vyvinul nové tlumiče, jinou charakteristikou se ovšem pyšní také pružiny a tužší je i zadní stabilizátor. A aby toho pak nebylo málo, dostala edice Bilster Berg ještě semi-slicky vyvinuté firmou Hankook speciálně pro tento model.
Na kolik veškeré tyto změny ovlivnily jízdní dynamiku, to je bohužel momentálně ve hvězdách. Dá se ale předpokládat, že z času potřebného ke zrychlení na stovku by mohla být odloupnuta jedna desetina. Samotný okruh by pak limitovaná edice modelu D8 GTO mohla zvládnout možná i o šest či více sekund rychleji.
Dodat již můžeme tolik, že k dispozici bude pouze 14 exemplářů, čímž je odkazováno na loňský rok, kdy bylo stávajícího rekordu na Bilster Bergu dosaženo. Každý je přitom k mání za cenu startující na částce 194 000 Eur (cca 5,4 milionu korun), což oproti základu za 126 173 Eur (3,47 mil. Kč) představuje citelné navýšení. Docela drahá dieta, řekli bychom...










Donkervoort D8 GTO Bilster Berg bude k mání pouze ve 14 kusech, za každý přitom dáte minimálně 5,4 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Garáž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před hodinouVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1