Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s

Nizozemské převtělení Chapmanova Lotusu 7 má oficiálně potvrzené technické parametry. Dynamika je poněkud skromnější, přesto pořád působivá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s

8.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nizozemské převtělení Chapmanova Lotusu 7 má oficiálně potvrzené technické parametry. Dynamika je poněkud skromnější, přesto pořád působivá.

Momentálně vrcholný model Donkervoortu přijal pod svou přední kapotu řadový pětiválec s turbodmychadlem o objemu 2,5 litru. Jde o tu samou jednotku, která roztáčí všechna čtyři kola Audi TT RS nebo RS3 a i zde má 340 koní a 450 newtonmetrů. Na rozdíl od ingolstadtských vozů je pohonná jednotka v D8 GTO umístěná podélně a přes pětistupňovou manuální převodovku pohání pouze kola zadní nápravy.

Původně firma hrdě tvrdila, že takto vybavený stroj pokoří stojku za rovné tři vteřiny a na dvojnásobnou rychlost se dostane za 9,1 sekundy. Donkervoort nicméně rozeslal tiskovou zprávu, ve které jsou tyto hodnoty mírně upravené - akcelerace na 100 km/h trvá podle oficiálního měření 3,3 sekundy, 200 km/h zvládne za 9,4 s a při plném podržení plynu pojede GTO 255 km/h.

Pokud by měl někdo dojem, že potřebuje místo masáž vnitřností razantnějším přetížením v přímce, může dát přednost výkonnější variantě. Původně měla mít 400 koní, oficiální sdělení nicméně informuje o 380 koních. Takto nadopovaný projektil skočí na 100 km/h za 2,8 sekundy a dvě stě z místa dá za 8,6 s. Nejvyšší rychlost činí 270 km/h.

Karbon-hliníkové šasi doplněné ocelovými trubkami a laminátovo-karbonová karoserie dohromady váží jen 695 až 750 kg (podle výbavy) a vůz je postavený na sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 215/40 R17 vpředu a 235/40 R17 vzadu. Alternativně se pak zavěšení kombinuje se sedmnáctkami vpředu a osmnáctkami vzadu. Řízení je bez posilovače, převod poměrně dlouhý - od dorazu k dorazu musí řidič udělat 3,4 otáčky volantem.

Cenu 3,740 m dlouhého, 1,85 m širokého a jen 1,14 m nízkého stroje Nizozemci zatím nezveřejnili.


Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s - 1 - Donkervoort D8 GTO final nove 01Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s - 2 - Donkervoort D8 GTO final nove 02Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s - 3 - Donkervoort D8 GTO final nove 03Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s - 4 - Donkervoort D8 GTO final nove 04Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s - 5 - Donkervoort D8 GTO final nove 05Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s - 6 - Donkervoort D8 GTO final nove 06Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s - 7 - Donkervoort D8 GTO final nove 07Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s - 8 - Donkervoort D8 GTO final nove 08Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s - 9 - Donkervoort D8 GTO final nove 09Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s - 10 - Donkervoort D8 GTO final nove 10Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s - 11 - Donkervoort D8 GTO final nove 11Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s - 12 - Donkervoort D8 GTO final nove 12Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s - 13 - Donkervoort D8 GTO final nove 13Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s - 14 - Donkervoort D8 GTO final nove 14
Během zkušebních testů na italském okruhu Nardo zajel Donkervoort D8 GTO čas 2:29,8 min. Kupříkladu Lamborghini Murcielago SV 670-4 potřebovalo na stejné dráze 2:40,40 min. a Audi R8 V10 2:43,70 min

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.