Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Downsizing asi není až tak skvělý. Audi A6 a A7 dostaly 3,0 TDI s výkonem 2,0 TDI
27.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přestože „koncern” má motor 2,0 TDI s výkonem 190 koní a v základní A6 ho najdeme, Allroad a Sportback dostaly šestiválec 3,0 se stejnými 190 koňmi.
Prakticky celé Evropě v posledních letech vládne downsizing. Patrné je to především u Renaultu či Volva. Nový Talisman (tedy takřka pětimetrový vůz) nelze pořídit s objemnějším motorem než jedna-šestkou, při pohledu na nabídku švédské značky pak pro změnu můžeme hovořit maximálně o dvoulitrových čtyřválcích. Trendy jsou tedy jasné, nicméně i tak se najde pár automobilek, které plavou proti proudu. Jen málokdo by však čekal, že půjde o značky sdružené pod koncern VW Group.
Tento fakt naznačil již facelift Volkswagenu Polo GTI, který se nově pyšní 1,8litrovým motorem namísto předchozího 1,4litrového. Stejnou pohonnou jednotku pak dostal i modernizovaný Seat Ibiza Cupra. Tím však „revolta” neskončila, i když svůj další krok Němci provedli v naprosté tichosti. To je možná překvapivé, neboť se připravili o nemalý aplaus, alespoň od nás. Tak trochu tím totiž popírají tvrzení mnohých konkurentů o tom, že litr objemu a dva válce navíc nic neznamenají, když je výkon motoru stejný a papírová spotřeba nižší.
Změn totiž doznala nabídka motorů Audi A6 Allroad a A7 Sportback, a to pozoruhodným způsobem. V obou případech je nově možné sáhnout po třílitrovém šestiválcovém turbodieselu o výkonu 190 koní, který disponuje víceméně stejnými parametry jako u základního Audi A6 a A6 Avant nabízený čtyřválec 2,0 TDI. Jednotka 3,0 TDI přitom zatím produkovala minimálně 218 koní.
V případě obou modelů jde o novou základní motorizaci, čtyřválec v nabídce zcela chybí. Audi ale zřejmě usoudilo, že osazení těchto modelů slabším třílitrovým agregátem je vhodnější než implementace dvoulitrového čtyřválce. Důvodů pro tuto strategii je asi více. Prvním asi bude prestiž, protože ani jeden z citovaných modelů by s 2,0 TDI pod kapotou rozhodně nepůsobil dvakrát „prémiově”. Současně to ale možná poukazuje na to, že v reálném provozu bude větší motor úspornější.
Na místo čtyřválcových 400 Nm dodává 500 Nm (stejný točivý moment má i verze s 218 koňmi), což v reálu jistě také bude znát. V rámci jízdní dynamiky pak odladěná pohonná jednotka pod kapotou A6 Allroad zvládá zrychlení z klidu na stovku za 7,9 sekundy a nejvyšší rychlost 221 km/h, což oproti 218koňové variantě představuje zhoršení o šest desetin sekundy a šest kilometrů v hodině.
V případě Audi A7 Sportback již rozdíly v dynamice narůstají, neboť akcelerace zabere 7,7 sekundy namísto 6,8 s. Nejvyšší rychlost pak poklesla z 239 na 230 km/h, v rámci spotřeby však lze u obou modelů mluvit o shodě. Po stránce cenové se pak u Allroadu i Sportbacku bavíme o rozdílu ve výši 2 000 Eur (cca 54 000 Kč), samozřejmě ve prospěch méně výkonné verze.
Na český trh zatím obě nové základní varianty nedorazily, nicméně s jejich podobně tichým příchodem bychom mohli počítat v řádu týdnů. Ceny by přitom startovaly někde okolo 1,5 milionu u Audi A6 Allroad, za A7 Sportback by pak zákazníci platili přibližně 1 480 000 Kč.


Důkaz místo slibů, že Audi A7 Sportback je možné osadit odladěným šestiválcem...
Zdroj: Audi přes Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 3 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 4 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 6 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 7 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
