Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Druhý model Bugatti bude tak neobvyklý, že se nebude podobat ničemu, co známe
26.5.2019 | Petr Prokopec
Žádné spekulace, ale slova samotného šéfa Bugatti naznačují, že i druhý model značky bude něco zcela mimořádného. Prý půjde o jedinečný stroj v rámci celého automobilového světa.
Bugatti Veyron se nesmazatelně zapsalo do historie jako technologický milník. Pro samotnou automobilku však do jisté míry šlo o prokletý projekt, který skončil obrovskou ztrátou. Teprve s modelem Chiron se dostala do ziskových vod, k čemuž přispěl i příchod Stephana Winkelmanna. Někdejší šéf Lamborghini stejně jako na svém původním působišti i v Molsheimu skvěle vytušil potenciál Bugatti, a proto začal na trh posílat jednu speciální verzi za druhou.
Winkelmann má ovšem pocit, že tato kráva by se dala podojit ještě více, a proto nově oživil spekulace týkající se druhého modelu. Ten si Bugatti dosud nemohlo dovolit, zejména kvůli omezené produkční kapacitě. Ta sice zůstává víceméně nezměněna, což znamená, že značka zvládá ručně smontovat okolo 70 aut ročně, ovšem právě způsob, jakým plní koncernovou pokladnici, otevřel Winkelmannovi dveře dokořán. K dispozici tak má nyní zdroje, se kterými si může dovolit pomalu cokoliv. A jak se zdá, železo opravdu hodlá kout, dokud je žhavé.
„Myslím, že máme příležitost vyrábět více než jen jeden vůz,“ uvedl šéf značky s tím, že novinka by s ohledem na historii Bugatti musela být extrémně rychlá, ovšem zároveň by šlo o vůz, se kterým by nebyl problém jezdit na denní bázi. „Klidně by mohlo jít i o elektromobil,“ dodal Winkelmann. Ovšem zároveň připomněl, že ať už by druhý model byl jakýkoliv, stoprocentně by musel zamířit na absolutní vrchol. Z toho důvodu ale s alternativním ústrojím příliš nepočítáme, Bugatti by muselo porazit Teslu či chorvatský Rimac, což zní v této chvíli vcelku nepravděpodobně.
Hnací ústrojí ale není tou největší neznámou, Winkelmann utrousil pár slov na téma pojetí vozu a zamotal tím hodně hlav. Prohlásil, že novinka by byla pojata tak, že by nepřipomínala nic, co už známe. Buď tedy nepůjde o nic jako kupé, roadster, sedan, kombík, crossover, SUV, MPV, hatchback či liftback nebo fastback a nebo některý z takto koncipovaných vozů dostane hodně vyhraněný design. Od věci by pak nemusel být třeba přepychový třídveřový shooting brake.
Pokud se novinka opravdu ukáže, bude o trochu levnější než Chiron. Stále sice bude startovat minimálně na jednom milionu Eur (cca 25,8 mil. Kč), tato suma by ale již měla být zkousnutelná pro daleko větší množství lidí. Je tak dost možné, že navýšena by byla i produkce, která v případě stávajícího kupé má strop na pěti stech kusech. Bugatti přitom již více než 400 aut prodalo a přes 180 dodalo. I kdyby tedy své portfolio nerozšířilo, bude mít ještě pár let dost co dělat.


Stephan Winkelmann začal nově mluvit o druhém modelu Bugatti...
...ten však nemá připomínat nic, co je v současnosti na trhu. Pokud by tedy šlo spekulované SUV, muselo by být pojato velmi specificky, třeba jako virtuální koncept Megalon na těchto ilustracích
Zdroj: Motor1
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 5 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Devastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před hodinouToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 3 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 4 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 5 hodinamiDědic Fiatu s šéfem Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva