Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr?

Němci zjevně doufají, že ideologie potají porazila pragmatismus jejich a v principu pořád stejně problematické nabídky najednou najdou u zákazníků zastání. Není to reálné, ID.7 Tourer nabízí oproti Passatu Variant znovu jen míň za víc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr?

20.2.2024 | Petr Prokopec

Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr?

/

Foto: Volskwagen

Němci zjevně doufají, že ideologie potají porazila pragmatismus jejich a v principu pořád stejně problematické nabídky najednou najdou u zákazníků zastání. Není to reálné, ID.7 Tourer nabízí oproti Passatu Variant znovu jen míň za víc.

Pokud zatoužíte po Volkswagenu Passat, můžete v rámci deváté generace sáhnout už jen po kombíku zvaném Variant. Ten je k mání od 999 900 Kč, za které získáváte 4 917 milimetrů dlouhý vůz osazený vpředu benzinovou jedna-pětkou naladěnou na 150 koní a vzadu zavazadelníkem, jenž pobere 690 až 1 920 litrů nákladu. Když nicméně zašátráte v peněžence o trochu hlouběji a vytáhnete z ní 1 175 900 Kč, máte místo motoru 1,5 TSI dvoulitrový turbodiesel, se kterým lze snadno překonat půlku Evropy. A po pětiminutové zastávce na čerpací stanici pak zbytek kontinentu.

Je to přitom zejména VW, který neustále prohlašuje, kterak je spalovací technologie minulostí a budoucnost patří elektromobilitě. Němci nicméně od slov mají k činům opravdu daleko. I když totiž chrlí na trh jeden bateriový vůz za druhým, proklamovaný náskok chybí. A nové kombi ID.7 Tourer je toho nejzářivějším důkazem. Na délku totiž vůz měří 4 961 mm, tedy stejně jako sedan. Výše zmíněný Passat tak překonává o 44 mm, přičemž zároveň je také s 1 862 mm o 10 mm širší a s 1 536 mm o 30 mm vyšší.

Již na základě těchto dat by člověk čekal, že ID.7 Tourer toho pobere daleko více než Passat Variant. Navíc je třeba vzpomenout na fakt, že elektromobily mají díky kompaktnějším jednotkám a převodovkám povětšinou ještě jeden zavazadelník na přídi. Jenže VW tento prostor neustále opomíjí resp. jej využívá třeba pro chlazení a další podpůrné systémy. I tak by ale elektrická novinka měla té spalovací dát na frak. Jenže realitou je pravý opak, ID.7 Tourer totiž pobere „jen“ 605 až 1 714 litrů.

Nechápejte nás špatně, není to špatné, ale proč by někdo měl za takové auto chtít platit víc peněz? Zvlášť když zdaleka nejde jen o zavazadelník, ale také o onu využitelnost. Dojezd elektromobilů totiž nikdy není oslňující, zrovna je na tom hodně mizerně.

ID.7 Tourer přitom stejně jako sedan přichází v základu vybaven bateriemi o kapacitě 82 kWh, z čehož využitelných je 77 kWh. VW bohužel již nezmiňuje, jaký dojezd je v takovém případě s kombíkem spojen, u sedanu se nicméně jedná o 616 km. „Batoh na zádech“ pak jistě něco z této porce ukrojí, pročež Němci vyrukovali i s větším paketem, který počítá s 91 kWh (z čehož je využitelných 86 kWh). V takovém případě by teoretický dojezd měl činit 685 km. Praxe bude o stovky km jinde.

Pokud následně najdete volný stojan s výkonem 200 kW, můžete počítat s doplněním kapacity z 10 na 80 procent za 30 minut. Znovu je ale třeba připomenout, že v praxi tomu bude daleko hůře. Skutečně je tedy třeba hledat důvody, proč upřednostnit elektromobil před spalovacím vozem, přičemž my v tuto chvíli žádné nevidíme. Mimo jiné i kvůli ceně, která bude o nějakých 50 procent vyšší - sedan s menším paketem je totiž aktuálně k mání od 1 479 900 Kč.

Dost by nás zajímalo, jakým způsobem vedení VW přemýšlí. Vážně totiž není třeba doktorát z raketových věd, aby si člověk uvědomil, že lidé kupující kombíky touží po velkém zavazadelníku a značném dojezdu. Nic z toho jim ale ID.7 Tourer nenabídne, místo toho se u něj Němci snaží nalákat třeba na integraci umělé inteligence ChatGPT do multimediálního systému, který je doplněn 15palcovým displejem. Opravdu ale po něčem takovém někdo volal? Nemyslíme si.


Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr? - 1 - VW ID.7 Tourer 2024 prvni sada 01Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr? - 2 - VW ID.7 Tourer 2024 prvni sada 02Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr? - 3 - VW ID.7 Tourer 2024 prvni sada 03Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr? - 4 - VW ID.7 Tourer 2024 prvni sada 04Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr? - 5 - VW ID.7 Tourer 2024 prvni sada 05Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr? - 6 - VW ID.7 Tourer 2024 prvni sada 06Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr? - 7 - VW ID.7 Tourer 2024 prvni sada 07Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr? - 8 - VW ID.7 Tourer 2024 prvni sada 08Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr? - 9 - VW ID.7 Tourer 2024 prvni sada 09Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr? - 10 - VW ID.7 Tourer 2024 prvni sada 10Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr? - 11 - VW ID.7 Tourer 2024 prvni sada 11Elektrický nástupce Passatu se odhalil i jako kombík. Čím chce ale zaujmout, když má oproti Passatu Variant i menší kufr? - 12 - VW ID.7 Tourer 2024 prvni sada 12
ID.7 Tourer je sice delší, širší a vyšší než Passat Variant, prostor v zavazadelníku má ale přesto menší. Kromě toho v praxi nenabídne zdaleka tak působivý dojezd jako spalovací kombík, který lze navíc rychleji dotankovat a jenž stojí výrazně méně. Proč by tedy někdo měl toužit po elektromobilu? Zvláště v kategorii, kde praktičnost je na prvním místě? Foto: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.