Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
23.4.2024 | Petr Miler
Jestli někdo bude mít v Tesle vždy těžkou úlohu, pak to bude každý, kdo se bude muset zabývat marketingem, v tomto oboru Elon Musk exceluje. Výsledky dosavadního týmu ale byly nepřesvědčivé jakoukoli optikou, a tak nepřekvapí, že je s ním amen.
Že Tesla neprožívá nejkrásnější období své existence, jsme v posledních dnech probírali několikrát, tento stav ale nepřišel zničehonic. Americká automobilka si nejméně měsíce musela být dobře vědoma toho, že se její auta neprodávají tak dobře jako dřív a snažila se s tím něco dělat už v zárodku. Laviny slev si nešlo nevšimnout, ne každý ale zaznamenal, že se Tesla odhodlala i jiným krokům, které dříve roky zarytě odmítala.
Auta značky se dlouho prodávala skoro sama. Pochopitelně se to nedělo úplně samovolně, chtělo to pochlebování nespočtu médií a ještě více nekritických ohlasů fanoušků značky na fórech a na sociálních sítích, což automobilce stačilo na to, aby po světě prodala miliony aut. Ale stejně jako elektromobily nejsou řešení pro každého řidiče, není toto cesta ke každému kupci, a tak firma v poslední době rozjela víceméně klasické reklamy. Úspěch to ale nebyl.
Od Tesly se vždy čeká něco trochu jiného, specifického, nápaditého. Platí to o jejích produktech a ještě více by to mělo platit o jejím marketingu. Ten dříve praktikovaný, „bezreklamní”, takový byl, pokud si ale Američané chtěli udržet úroveň, chtělo to podobně nápaditě koncipované reklamy. Zvlášť na tomto poli by automobilka měla excelovat, neboť Musk je v prvé řadě mistr marketingu, proto se dokáže prosazovat v tolika nesouvisejících oborech. Elon M. se ale v tomto případě do aktivit firmy osobně nezapojil a vše nechal na více či méně zkušených reklamních guru včetně Alexe Ingrama a Jorge Milburna. Ti ale nakonec totálně selhali a pouhé čtyři měsíce po vytvoření reklamního týmu i se svými kolegy ve firmě na hodinu končí.
O tomto kroku informuje Bloomberg jako o překvapivém, ale upřímně, on zase tak překvapivý není. Podívejte se na reklamy, které jsme v minulosti zmiňovali, mohla to být propagace Audi, Hyundai anebo klidně Persilu s Arielem, byly to velmi nespecifické a nenápadité klipy. Něco takového mohlo u Muska procházet jen do chvíle, než si aspoň jeden z nich pustil. A přesně to asi před pár dny udělal.
Marketingový tým tak dostal padáka, k pochopení některých fanoušků značky na X. Sám Musk kolem celé věci příliš netančil a v reakci na jednu takovou chápavou reakci řekl: „Přesně. Reklamy byly příliš generické - mohly propakovat jakékoli auto.” Automobilka se ale nyní bez reklamy obejít nemůže, a tak očekávejme, že dá dohromady nový tým, který stvoří poněkud nápaditější klipy.
Jsme docela zvědavi, kdo se ujme jeho řízení, neboť dělat marketing pod Muskem je jako hrát hokej pod Jágrem - skoro vždy budete muset akceptovat, že nejste tak dobří a padáka můžete dostat kdykoli. Nakonec bychom se tedy nedivili, kdyby pozice šéfa marketingu byla další z těch, do které Elon M. jmenuje sám sebe. A v tomto případě to snad ani nebude možné nazvat masáží vlastního ega...
Tesla v posledních měsících rozjela klasické reklamy na svá auta, zejména pak na Model Y, který má největší tržní potenciál a prodává se v největších počtech. Byly ale nenápadité a zjevně neefektivní, celý tým za nimi stojící si tak u automobilky musel sbalit fidlátka. Foto: Tesla
Exactly. The ads were far too generic - could’ve been any car.
— Elon Musk (@elonmusk) April 22, 2024
Zdroje: Bloomberg, Elon Musk@X
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 10 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
včera - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva