Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ex-šéfdesignér Škody po pár měsících končí u Rolls-Roycu, důvody jsou nejasné
4.10.2019 | Petr Prokopec
Hvězdná kariéra autora většiny moderních škodovek je rázem u konce. Zlí jazykové tvrdí, že Rolls-Roycy na něj byly moc velké sousto, jiní, že se vrací do Škody. Pravda ale může být i jinde.
Na počátku roku 2017 mladoboleslavská automobilka oznámila, že v jejích řadách končí šéfdesignér Jozef Kabaň. To ve výsledku nebylo až tak překvapivé, neboť krátce předtím spatřil světlo světa facelift Škody Octavia. A ten budí rozporuplné reakce dodnes. Jakkoliv tedy nikdy nebylo přímo potvrzeno, že za odchodem stojí dvojité čelní světlomety, všeobecně se mluvilo o tom, že modernizace originálnímu, ale často příliš svéhlavému designérovi zlomila vaz. Kabaň se ale dlouho trápit nemusel, neboť záhy nastoupil do BMW.
V Mnichově se však Kabaň dlouho neohřál, ačkoliv ještě loni na podzim prohlašoval, že se již chystá na zcela novou generaci vrcholné řady 7. Tu měl dle spekulací skutečně i načrtnout, dokonce celou sám, a to takovým způsobem, že vedení se posadilo na zadek a Kabaně rázem povýšilo na post šéfdesignéra Rolls-Roycu. Na tomto tvrzení se nám ale pár věcí nezdálo, neboť jakkoliv je britská značka v automobilové hierarchii výše než BMW, v rámci samotné korporace šlo spíše o sestup.
Pokud by tedy Mnichov byl s Kabaněm natolik spokojený, jak se zmiňovalo, asi by jej „neuklidil“ k automobilce, která představuje tak pět novinek za jednu dekádu. Místo toho se tedy zdálo, že mezi designérem a BMW zavládla zlá krev. Tato možnost se nyní zdá pravděpodobnější, neboť Kabaň po pouhém půlroce u Rolls-Roycu na postu šéfdesignéra končí. Jeho odchod je navíc okamžitý, přičemž dle krátkého tiskového prohlášení automobilky se rozhodl vydat hledat nové příležitosti.
„Ačkoliv Jozef byl u Rolls-Roycu jen po velmi krátkou dobu, děkujeme mu za jeho přispění. A přejeme vše nejlepší do budoucnosti,“ uvedl v tiskovém prohlášení šéf automobilky Torsten Müller-Ötvös. Nic dalšího již oficiálně nezaznělo a je tedy otázkou, co se přesně stalo a co se ještě stane.
Zlí jazykové tvrdí, že Rolls-Royce byl na dlouholetého šéfdesignéra Škody příliš velkým soustem, ale to se nám nezdá - nesmíme zapomínat, že Kabaň již v počátcích své kariéry navrhl Bugatti Veyron, oproti němuž je i jakýkoli Rolls-Royce tuctové zboží. Další pak říkají, že Škoda vzala na milost jeho nebo on vzal na milost Škodu a vrátí se do České republiky. Ani na to bychom si ale nevsadili.
Alternativní možností číslo jedna je Čína. Kabaňův předchůdce u BMW Giles Taylor byl totiž zlákán čínskou automobilkou Hongqi, přičemž stejným směrem by mohl zamířit i autor moderních škodovek. Možné ale také je, že designér se vydá přesně tou cestou jako řada jeho někdejších kolegů u VW Group. Ty pro změnu zlákali hlavně Korejci, jenž přitom mají aktuálně volný flek. Šéfdesignér luxusní značky Genesis a mimo jiné autor Bugatti Chiron Saša Selipanov totiž odešel ke Koenigseggu a Genesis potřebuje někoho kreativního. Tím Kabaň bezesporu je.
Tím by nastoupil k automobilce, která je pro Škodu na českém trhu zásadním nepřítelem. Pokud tedy rozchod s Mladou Boleslaví nebyl zcela přátelský, musel by se Kabaň při usednutí do nového křesla více než škodolibě usmívat. Uvidíme ale, co se ještě stane, jisté je snad jen jedno - pokud Kabaň skončil u Rolls-Roycu z vlastní vůle, jistě tak učinil kvůli lepší alternativě, o níž se teprve dozvíme.
Jozef Kabaň se dlouho neohřál ani v Mnichově, ani u Rolls-Royce. Kam nyní míří, zatím není jisté
Zdroj: Rolls-Royce, Archiv Autoforum
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 40 minutami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva