Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Extratřída mezi luxusními hotely na kolech skrývá v útrobách vše, na co pomyslíte
11.11.2020 | Mirek Mazal
Na první pohled vypadá kompaktně, nepotýkáme se tu ale s ničím obyčejným. RJH Antos 1832 je přepychový apartmán s obývákem plným dřeva a kůže za skoro 16 milionů.
Mnichovská firma RJH se zabývá ruční výrobou jedněch z nejexkluzivnějších aut svého druhu. Nejde o limitované série supersportů, i když se sportováním nabídka značky úzce souvisí. Historicky proslula především jako výrobce výjimečných transportních prostředků pro dostihové koně, nás ale více zaujala jiná část jejího portfolia - obytná auta té nejvyšší úrovně.
Obě aktivity mají pochopitelně dost společného. Transportéry RJH prosluly tím, jaké zázemí dokáží nabídnout zvířatům a majitelé drahých plnokrevníků zatoužili po něčem po něčem podobném. Firma nenechala jejich požadavky ladem a nyní už léta naplňuje vlastní představy o podobě luxusního mobilním bydlení. Zákazníci si mohou užívat kvalitního řemeslného zpracování odpovídajícímu i těm nejnáročnějším požadavkům, hlásají materiály výrobce. A až tak nepřehání.
Stačí se podívat na přiložené fotografie a pochopíte, že tvrzení o výjimečném komfortu, exkluzivním designu a bohatém vybavení nejsou mimo realitu. Neexistují žádné sériové modely, firma vyvíjí každý motorhome individuálně, a tak jsou použité technologie, konstrukce a uspořádání vždy originální. Možnosti návrhů jsou omezeny pouze stanoveným finančním limitem a celkovou maximální hmotností 26 tun.
Vůz na fotkách ukazuje boční výsuvné moduly, které zvětšují obytný prostor o jeden metr na každé straně. V zadní části dvounápravového kamionu vzniklo místo dokonce i pro garáž na motocykl a další úložné schránky dostupné zvenčí. Postupem vpřed si člověk všimne známé masky s hvězdou uprostřed, nakonec ani jménem RJH Antos 1832 vůz neskrývá základ v nákladním Mercedesu.
Obytné vozy jsou ale především věcí vnitřního vybavení a na tom se tu vážně nešetřilo. Standard pro šest až osm lidí je na nejvyšším stupni žebříčku poskytovaných služeb pojízdných hotelů. Prvotřídní kuchyně není ochuzena o prvky jako dřez s vodou, indukční sporák, mikrovlnou troubu a dvě lednice s mrazákem. Na přípravnu jídla plynule navazuje odpočinkový úsek s velkou plochou obrazovkou. Naproti televizi logicky zapadá kožená pohovka ve tvaru písmene U, která může být použita jako posezení při společném servírování večeře.
V krajním oddílu automobilu vedou dveře do koupelny. Ani rodinný dům by se nemusel stydět za podobnou místnost určenou pro provádění osobní hygieny. Prostoru vévodí široké zrcadlo nad umyvadlem umístěným naproti toaletě a sprchového koutu. Voda se přivádí z nádrže o objemu 500 litrů, odpadní zásobník pojme stejné množství.
Nad vzdušnou koupelnou se skrývá postel pro dvě dospělé osoby. Útulné lóže jsou dosažitelné s pomocí malého žebříkem. Plnohodnotná ložnice majitele dravého příbytku se nachází v zadní části Mercedesu - zde jsou dvě samostatná lůžka o rozměrech 90 x 200 centimetrů, která jsou umístěna o něco výše nad zemí. Do místnosti se vešla další lednice, dvě televize a malý pracovní stolek pro případ, že by společné prostory nevyhovovaly svou velkorysou nabídkou. Materiálům pak vedle kůže dominuje dřevo, které přidává na prémiovém vzezření každého koutu.
Takto pojatý RJH Antos přijde na 600 tisíc Eur (přes 15,8 milionu Kč) a řadí se mezi nejdražší pojízdné domy této velikosti. Za takovou sumu můžete mít i některý z nejlepších superportů planety, v takovém si ale jistě neuvaříte oběd. Natož pak, abyste se v něm vyspali i se zbytkem rodiny.
















RJH Antos 1832 je jedním z nejluxusnějších pojízdných obydlí svého druhu, cena tomu odpovídá. Foto: RJH
Zdroj: RJH
Bleskovky
Jak to vypadá uvnitř motoru za chodu? Nissan to ukázal na skutečném šestiválci s průhlednými částmi
včeraKabina sériové Tesly Cybertruck byla předčasně odhalena, i Dacia by se za ni styděla
26.5.2023Možná nejzajímavější dnešní Ford pro Evropu to rozpálil na Autobahnu, využil skoro celý tachometr do 300 km/h
25.5.2023
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Stellantis nabídl „dobrovolný odchod” 33 500 zaměstnancům, účet za elektrickou revoluci začíná narůstat
27.4.2023Češi vymysleli hasičský speciál, který se vypořádá i s požáry elektromobilů v garážích
27.4.2023Škoda odhalila víc ke svým posledním smysluplným novým autům. Superb patří mezi ně, Octavia už ne
27.4.2023Největší průšvih moderních aut končí bez nástupce, výrobce už zjevně omrzela trápení s ním
27.4.2023Němci vzali stejné auto s benzinovým, dieselovým a hybridním pohonem a hledali, který je nejvýhodnější
27.4.2023
Živá témata na fóru
- Skoda octavia 3, 2.0tdi, RS - co bude potreba udelat 05.28. 00:51 - Stepan
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05.27. 23:30 - řidičBOB
- Ojeté auto do 120 tis. CZK 05.27. 21:40 - .:Dave:.
- S větrem ve vlasech.... 05.27. 19:59 - Předseda
- BMW Divize 05.27. 19:57 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.27. 19:17 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.27. 19:15 - petr_riha
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 05.27. 19:00 - Snowman000