Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Extrémní nový motor popírající downsizing je v prodeji, i jeho zbylé parametry Brusel vyděsí
1.11.2021 | Petr Prokopec
Museli bychom dlouho pátrat v paměti, abychom si vzpomněli, kdy naposledy byl světu představen tak objemný nový motor bez jakékoli formy přeplňování. Teď už zná i svou cenu, jeden kůň vyjde na 655 korun.
Minulý týden jsme vám ukázali nový motor, jaký se v posledních letech už moc nevidí. Chevrolet totiž odhalil osmiválec, jehož objem narostl na 632 kubických centimetrů, tedy na 10,25 litru. Pozoruhodný však není pouze objem, ale i skutečnost, že pohonná jednotka se obejde bez turbodmychadla či kompresoru. Přesto však produkuje 1 018 koní v 6 600 otáčkách a 1 188 Nm točivého momentu při 5 600 ot./min., a to navíc při spalování relativně obyčejného 93oktanového benzinu. S vyšším oktanovým číslem by tak výkon mohl vzrůst na ještě bláznivější čísla.
Něco takového je pro současnou EU třídním nepřítelem a už minule jsme zmínili, že z podobné novinky musí leckomu v Bruselu naskakovat pupínky. Takovým ve výsledku na klidu nepřidá ani nově odhalená cena, neboť je v podstatě pozoruhodně nízká.
Je totiž třeba dodat, že pokud od nějaké automobilky budete chtít vůz s výkonem přes tisíc koní, pak vás bude stát desítky milionů korun. Pravda, v té chvíli kromě motoru a převodovky dostanete také lány jemné kůže, ovšem pokud jste na trhu jen kvůli hledání obrovité hnací síly, pak vše kolem považujete za zbytečný balast. Ostatně takové Bugatti Veyron kvůli němu váží přibližně dvě tuny, což poměr výkonu a hmotnosti poněkud sráží.
Chevrolet si za svou jednotku zvanou ZZ632/1000 účtuje 37 758,72 dolarů (cca 838 tisíc Kč), respektive 29 499 USD (655 tisíc Kč) po slevě. To na první pohled nejsou zrovna malé peníze, ovšem pokud s námi budete počítat dále, zjistíte, že nejde o zase takovou sumu. Za obstojné Camaro totiž ve Státech dáte 10 tisíc dolarů (222 tisíc Kč), přičemž stejnou sumu schramstne i jeho renovace. A víceméně totéž budete muset investovat do zesílené převodovky a zadní nápravy. Tím ovšem mohou být vaše výdaje u konce.
Za zhruba 60 tisíc dolarů (něco přes 1,3 milionu Kč) tak můžete disponovat tisícikoňovým vozem, což je v porovnání s cenami i ojetého Bugatti vskutku směšné. Je ovšem třeba počítat s tím, že osmiválcový motor není homologován pro běžný provoz, a to kvůli vysokým emisím. Užívat jej tedy budete moci pouze mimo veřejné komunikace, alespoň ve Spojených státech a Kanadě. Na starém kontinentu tomu oficiálně bude asi stejně, ovšem dá se předpokládat, že místa, kde motor takříkajíc projde, se najdou.
Lze už jen dodat, že pohonná jednotka se dodává bez startéru a vysokotlaké palivové pumpy. Zároveň vyžaduje zakázkový výfukový systém a filtr nasávaného vzduchu. Užívat by se pak měla pouze v automobilech, nikoliv třeba v motorových člunech. Na druhou stranu je však možné motor spárovat s manuálem, jakkoliv v takové chvíli si musíte dát práci s instalací a vyvážením odpovídajícího setrvačníku. Vše ostatní je nicméně již procházka růžovou zahradou, což platí i o instalaci plynového pedálu.
O možné jízdní dynamice se Chevrolet nerozepisuje, ani nemůže, ta bude vždy záviset na hmotnosti, zpřevodování a dalších parametrech vozu, ve kterém se nový motor objeví. V případě zmiňovaného odlehčeného Camara by ale problémem nemuselo být i překonání novějšího Bugatti Chiron, a to přesto, že za vůz zaplatíte výrazně méně. Motor si přitom můžete předobjednat již nyní, s dodáním se nicméně počítá až v prvním čtvrtletí příštího roku. Do té doby tedy můžete shánět zbylé komponenty.




Chevrolet si za 10,25litrovou jednotku s výkonem 1 000 koní účtuje 655 tisíc korun. Mimo to dodává, že motor vyžaduje některé další specifické komponenty, na které padnou další peníze. Foto: Chevrolet
Zdroj: Gandrud Chevrolet
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva