Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F12 TRS: Berlinetta přišla o střechu, nově prý získala KERS
16.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejnovější zakázkový projekt vypadá agresivněji a snad i lépe než dárcovský model. Jeho enormní cena naznačuje, že ke změnám došlo i pod kapotou.
Vypadá to, že zakázková divize Special Projects italské automobilky má poslední dobou opravdu napilno. Letos jsme si totiž mohli posvítit již na dva extravagantní kousky (SP FFX a SP America). Nyní se Ferrari od série odklání potřetí, přičemž již z prvních fotek je jasné, že jde o dosud nejlepší dílo. Značka se navíc podle některých zdrojů neomezila jen na úpravu vzhledu, ale rovněž na změnu techniky. Kromě standardního 6,3litrového motoru V12 se totiž pod kapotou nachází také hybridní technika.
Než se ovšem modelu podíváme „pod sukni“, zaměřme se na karoserii. Ta zjevně se sériovou verzí nemá společný jediný panel, přepracováno bylo vše od kapoty motoru a předního nárazníku přes boční prahy až po záď, jíž dominují dva „větrolamy“ navazující na sedadla. Opomínat nemůžeme ani dvoubarevné lakování či absenci střechy. Pohled na odnímatelný panel bohužel chybí, při pohledu na vzhled sloupků a čelního rámu se ovšem dá vsadit na černé provedení.
Nyní již můžeme zamířit do motorového prostoru, kde by podle šeptandy v zákulisí nemělo pracovat pouze 740 sériových koní, ale o poznání početnější stádo. F12 TRS by totiž mělo adoptovat hybridní techniku inspirovanou systémem KERS ze světa Formule 1. Tuto technologii přitom Ferrari před pár lety ukázalo na autosalonu v Ženevě ve formě koncepčního kupé F12 Berlinetta, ten však do produkce nezamířil (tedy pokud nepočítáme LaFerrari, které část techniky převzalo).
Navzdory tomu, že oba vozy (jak koncept, tak i F12 TRS) mají stejný konstrukční základ, je samozřejmě možné, že na daném šprochu nebude ani trochu pravdy, stejně tak se ale tyto zkazky mohou časem potvrdit. To by sice příliš neladilo s prohlášeními, že divize Special Projects může sáhnout na cokoliv kromě techniky, která musí zůstat ve standardním stavu, ale peníze Ferrari jistě nesmrdí. Dohady se tedy momentálně nedají ani potvrdit, ani vyvrátit.
Je tu ovšem ještě jeden fakt, který by mohl přiklánět ručičky vah na stranu hybridního provedení. Verze F12 TRS by totiž podle všeho měla stát neuvěřitelných 3,1 milionu Eur (85,25 milionu korun). Tedy částku, vedle které i zmiňované LaFerrari vypadá jako chudý příbuzný. A to přesto, že se jedná o takřka tisícikoňový hybrid. Překoná jej zakázková novinka? Na to sice momentálně nesázíme, možné to ovšem je...



Třetí letošní práce divize Special Projects vypadá setsakra agresivně. Zatímco přitom hybridní technika potvrzená nebyla, název F12 TRS byl již zaregistrován
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 51 minutami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 2 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 3 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 5 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Kúpa jazdeného Audi A6 45 TDI quattro Sport VS Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line 11.03. 08:48 - otiscavin
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
