Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny
22.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Italská automobilka Ferrari oficiálně poodhalila některé technické detaily nástupce supersportu Enzo. Základem bude opravdu 6,3 V12 z Berlinetty.
Snad se na Italy ani nemůžeme zlobit, že nám místo skutečně hodnotných informací o nástupci modelu Enzo a následníkovi tradice „to nejlepší ze stáje“ hází pouze bezvýznamné drobky. Stejně po nich většinou skočíme jako pes po sucharu, protože... je to prostě Ferrari. Následující detaily o novince však můžeme vhledem k dříve uvedenému považovat téměř za vánoční dárek. Automobilka sice nic zásadně nového ve svém článku v oficiálním magazínu nezveřejnila, minimálně ale potvrdila spoustu tušeného.
Předně si můžeme z virtuálního seznamu očekávaného odškrtnout vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru z modelu F12 Berlinetta o výkonu 740 koní a točivém momentu 690 newtonmetrů. Vůz s předběžným pracovním označením F70 a interním kódem F150 jej podle Ferrari skutečně dostane, každopádně se má ale jednat o „jeho další evoluci s hybridní technologií Hy-Kers“, představené na ženevském autosalonu v roce 2010. Automobilka přiznává, že se nejedná pouze o technologii vedoucí ke zvýšení výkonu, ale také ke snížení emisí.
Ferrari odhaduje, že elektromotor s akumulátory zkrátí čas akcelerace z 0 na 200 km/h přibližně o deset procent a sníží emise oxidu uhličitého až o čtyřicet procent. Jestli jde o čísla srovnávaná s Enzem nebo stejným automobilem bez této technologie, tisková zpráva neuvádí. Hy-Kers je podle Ferrari plně integrován do pohonu a spolupracuje se systémem vektorování síly směrující na kola, trakční kontrolou a elektronický přerozdělováním brzdné síly.
Kapacita akumulátorů instalovaných ve voze známá není, Ferrari však tvrdí, že velikost a hmotnost byla s ohledem na zaměření auta fundamentální a první housle hrál výkon. Ten automobilka rovněž neprozradila, potvrdila ale dříve avizované - počet koní (nebo kW, podle toho, jak si vyložíte slovo „power“) dodaných elektromotorem bude rovný hmotnosti systému v kilogramech. Jinak řečeno, pokud bude hybridní jednotka vážit 100 kg, dodá sedmistupňové dvouspojkové převodovce 100 koní nebo kilowatt.
Něco málo prozradila italská stáj také ke zbytku konstrukce. Na její vývoj dohlížel Rory Byrne, který Ferrari přivedl k jedenácti titulům mistra světa v F1. Chloubou má být především karbonový monokok vyrobený ve vlastní režii a sestavený ze čtyř druhů tkaniny z uhlíkových vláken. Výsledkem je o 27 procent vyšší torzní tuhost karoserie ve srovnání s Enzem a o 22 procent vyšší odolnost vůči ohybu.
Akumulátory a palivová nádrž budou z důvodu koncentrace hmotnosti a snížení těžiště soustředěny v blízkosti středu auta, bezprostředně za kabinou. Z důvodu zachování integrity bude interiér kompletně stavěn na míru každému zákazníkovi. Pevné sedadlo bude přizpůsobeno řidiči, stavitelný bude sloupek volantu a pedálová skupina.
Tohle první majitel bezesporu ocení, poněkud komplikovanější to však bude mít člověk kupující F70 jako ojetinu, obzvlášť v případě, kdy jeho fyziognomie bude od prodávajícího diametrálně jiná. Také je ale možné, že Ferrari myslelo i na to a v případě opětovného prodeje každý vůz za patřičnou částku rádo upraví. Při světové premiéře nám tohle a spoustu dalšího jistě rádo sdělí.



















Skutečnou podobu vozu se Ferrari zatím podařilo udržet v tajnosti, náznakem jsou pouze dvě fotografické upoutávky
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 8 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 10 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
