Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari překvapivě zařízlo svůj nejlevnější model, má za něj dražší náhradu
22.3.2023 | Petr Prokopec
Prodávalo se pořádně jen pět let, a tak nebylo nemístné očekávat, že v prodeji ještě chvíli vydrží, ale nevydrží. Dražší novinka italské značky míří do stejných vod, a tak je s Portofinem amen.
Minulý týden odhalilo Ferrari nový model, kabriolet Roma Spider. Italská automobilka tak stvořila nepřímou konkurenci pro svůj vlastní model Portofino M. Oba vozy sdílí technický základ, ať už jde o platformu či 3,9litrový osmiválec F154. Shodný je v jejich případě rovněž rozvor, stejně jako dvě nouzová zadní sedadla. Liší se tedy hlavně střechou, neboť Roma Spider dostala do vínku plátno, zatímco Portofino M sází na pevné skládací panely. A novinka bude také dražší.
I proto se čekalo, že Portofino zůstane ještě chvíli v prodeji, jakkoli Ferrari není značkou, která by byla zvyklá držet dva podobné kohouty v jednom kurníku. Ostatně již příchod kupé Roma vedl k odchodu zákazníků od otevřeného vozu, který byl původně představen v roce 2017 a prodávat se začal začátkem roku 2018. O tři léta později pak přišla modernizace, v jejímž rámci automobilka přidala do názvu písmeno „M“ odkazující na modifikace. Souběžně s tím se zvedl výkon ze 600 na 620 koní.
Právě s identickým stádem dorazilo v roce 2019 kupé Roma. Jeho design lidem padnul daleko více do oka, mimo jiné totiž odkazoval na ikonické modely značky z 50. let. Portofino oproti tomu vždy působilo spíše jako napodobenina většího 812 Superfast. V důsledku toho tak vlastně do světa vysílalo zprávu, že majitel vždy toužil po Ferrari, ale neměl na to opravdové, a tak vzal zavděk jakousi náhražkou. A to je zřejmě hlavní důvod, proč Portofino končí, i když má za sebou teprve pět let výroby.
Kolik lidí jej bude oplakávat, je otázkou. Roma Spider je totiž nejen atraktivnější, ale díky přepřáhnutí na plátno také lehčí. A ač tedy má pod kapotou stejně výkonné ústrojí, zrychlení na stovku zvládne za 3,4 sekundy, tedy o desetinu rychleji. Plátno Ferrari u kabrioletu s motorem vpředu použilo poprvé roku 1971, kdy se světu představil model 365 GTS4. Tehdy nicméně pod přední kapotou odváděl svou práci legendární dvanáctiválec Colombo. Spárován pak byl s pětistupňovým manuálem, zatímco u novinky je nabízen pouze sedmistupňový automat. S tímto ústrojím pak má vůz zvládat překonat metu 320 km/h.
Výměna pevných panelů za plátno přispěla i k praktičnosti, vůz totiž do zavazadelníku pobere 255 litrů. Ono plátno se pak složí během 13,5 sekund, čímž odkryje jak digitální přístrojový štít, tak 8,4palcovou obrazovku multimédií a 8,8palcový úzký displej před spolujezdcem. Zatímco tuto techniku mají zákazníci ve standardu, za vyhřívání krku integrované do sedadel již musí připlácet.
Ferrari Roma Spider bude vedle spřízněného kupé reprezentovat základní nabídku italské značky, třebaže bude draží než dosavadní Portofino. Foto: Ferrari
To se kvůli tomu loučí se světem, i když se prodává teprve 5 let. Foto: Ferrari
Zdroj: Road & Track, Ferrari
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 10 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 6 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 7 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 9 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 10 hodinami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva