Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari prý postaví nový základní model, italskou 911 Turbo
7.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ferrari se již dlouhá léta brání čemukoli dostupnějšímu, čemukoli masovějšímu. Výměna ve vedení firmy ale má tento přístup změnit.
O možném příchodu Ferrari, které by navázalo na někdejší prostší model Dino, se v minulých dekádách hovořilo již mnohokrát. Podobné spekulace ale italská automobilka vždy rázně utnula a možná ani nemusela - s uměle limitovanou roční produkcí, která nestačí ani na pokrytí poptávky po drahých modelech, byl příchod čehokoli levnějšího jednoduše nesmyslem, který se nemohl stát. Jenže tohle všechno platilo Lucy di Montezemola, který u firmy loni skončil. A i když odešel jako král, šéf koncernu FCA s jeho vedením Ferrari spokojen rozhodně nebyl.
Tím šéfem není nikdo jiný než Sergio Marchionne. On sám převzal vedení Ferrari a i když slibuje neponičit jeho DNA, je nad slunce jasnější, že záměry má odlišné. Těžko říci, v čem ona odlišnost spočívá především - je možné, že mu jde jen o to zpeněžit vzpínajícího se koníka co nejlépe, a proto s ním vyráží na burzu způsobem, který se di Montezemolovi možná příčil. Bez ohledu na to se ale nebrání ani zvýšení produkce značky až o 43 procent. A v této souvislosti se nezdá být nemožné, že by rád zabrousil i do nižších sfér trhu.
Americký novinář Jonny Lieberman s odvoláním na zdroj v koncernu FCA alespoň konstatuje, že přesně to se stane. Podle něj se šéfovi Ferrari nelíbí, že automobilka nechává ladem trh už docela drahých, ale pořád ne špičkových sporťáků jako Audi R8 V10 Plus a dovoluje konkurentům jako McLarenu a jeho 570S prát se o zákazníky, kteří by mohli zamířit k Ferrari. Ti dnes mohou jako základní model zvolit leda Ferrari California, což je poněkud specifické auto, které lze těžko srovnávat s čistokrevnými řidičskými stroji.
S ohledem na relativně čerstvou výměnu ve vedení Ferrari nemá tento model přijít hned, ale až za několik let - v roce 2019. Pod kapotou by měl mít motor V6 biturbo a zařadit se tedy, alespoň cenově, ještě po Californii. Hlavní konkurence je zřejmá - Porsche 911 Turbo, McLaren 570S a Mercedes-AMG GT. A ona cena? Prý od 180 tisíc amerických dolarů, asi 4,5 milionu Kč.
Jen čas ukáže, zda je tato spekulace reálná, nebo si Marchionne vystačí pouze s navýšením produkce stávajících modelů. Možné je obojí, je totiž nepochybné, že jakýkoli levnější model Ferrari by byl velký prodejní hit. A přesně to si Marchionne může přát...










Zatím nejlevnějším Ferrari je model California T. Za pár let se to prý změní...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před hodinouPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 3 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 4 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 6 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan