Luca di Montezemolo jako šéf Ferrari opravdu končí, nahradí jej Marchionne

Ferrari se má více začlenit do italsko-amerického koncernu. SUV či diesely však v jejím portfoliu čekat nemáme, di Montezemolo u toho přesto být nechce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Luca di Montezemolo jako šéf Ferrari opravdu končí, nahradí jej Marchionne

10.9.2014 | Petr Prokopec | 11 příspěvků

Luca di Montezemolo jako šéf Ferrari opravdu končí, nahradí jej Marchionne

/

Ferrari se má více začlenit do italsko-amerického koncernu. SUV či diesely však v jejím portfoliu čekat nemáme, di Montezemolo u toho přesto být nechce.

Co se včera zdálo být jen odvážnou spekulací, je dnes holou pravdou - Luca Cordero di Montezemolo skutečně končí na postu šéfa Ferrari. Italskou automobilku by měl opustit 13. října letošního roku a kormidla značky se ujme přímo šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne. Ten má již dokonce plán, jakým směrem by se automobilka v budoucnu měla ubírat. Asi přitom nepřekvapí, že právě tyto vize stály za di Montezemolovou „rezignací“.

Uvozovky jsou přitom zcela na místě, momentálně totiž není jasné, zda šéf Ferrari odešel sám či zda byl odejit. Jisté je pouze tolik, že di Montezemolo chtěl nadále strážit nedotknutelnost značky. A to nejen v rámci externího světa, ale rovněž toho interního. Marchionne by totiž byl rád, kdyby z Maranella proudilo více informací a techniky k ostatním značkám, jež spadají pod koncern Fiat Chrysler Automobiles.

Produkce navýšené na nějakých 50 tisíc exemplářů, dieselů či dokonce SUV s logem vzpínajícího se koníka se však obávat nemáme. Marchionne prý jen touží po větší integraci Ferrari v rámci koncernu, aby know-how maranellských mohly využívat i jiné značky než jen Maserati. Patrné je to zejména na příkladu značky Alfa Romeo, jejíž modely by měly pohánět motory odvozené od pohonných jednotek Ferrari.

Tomuto sdílení se však di Montezemolo bránil, čemuž se nemůžeme divit, exkluzivita Ferrari nemůže pramenit jen z pěkného loga. Luca di M. navíc může současné Ferrari považovat tak trochu za své dítě - když do firmy nastoupil, byl přímo zděšen kvalitou vozů, jaké automobilka vyráběla. Jen díky němu tak model 355 představoval takový skok oproti předchozímu Ferrari 348, dosaženo toho přitom bylo největšími investicemi v historii italské značky. Další vývoj i současný stav značky znáte sami - minimálně po ekonomické stránce je to skoro dokonale fungující společnost, která z minima prodaných vozů generuje obrovské zisky.

V posledních deseti letech si tak di Montezemolo vydobyl reputaci špičkového manažera a Ferrari mage nejuctívanějšího výrobce aut světa. To jen korunovaly tituly mistra světa Formule 1, které získal Michael Schumacher. S odchodem jeho, Jeana Todta, Roryho Browna a Rosse Brawna však tým začal klesat až ke dnu, od kterého se odráží dodnes. To je jediné di Montezemoloho selhání, které mu jistě v této chvíli nepomohlo, za jeho odchodem ale hledejme hlavně Marchionneho ambice. Zda se vydal správnou cestou, ukáže jedině čas...


Luca di Montezemolo jako šéf Ferrari opravdu končí, nahradí jej Marchionne - 1 - Luca di Montezemolo Enzo Ferrari Niki Lauda 01Luca di Montezemolo jako šéf Ferrari opravdu končí, nahradí jej Marchionne - 2 - Luca di Montezemolo F1 Ferrari 01Luca di Montezemolo jako šéf Ferrari opravdu končí, nahradí jej Marchionne - 3 - Luca di Montezemolo F1 Ferrari 02
Luca di Montezemolo se již v roce 1973 stal asistentem samotného Enza Ferrariho, tři roky po jeho smrti pak převzal otěže celé firmy

Zdroj: Bloomberg

Petr Prokopec

Diskuze 11 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše