Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari se nevyrovnalo s neobvyklou úpravou jeho auta, autoři skončili před soudem
23.11.2020 | Petr Miler
Stěží bychom hledali jinou automobilku, která v boji za své renomé zachází tak daleko, jako Ferrari. Dopisy od právníků firmy důvěrně znají mnozí, teď se s nimi seznámili i lidé z této firmy.
Ferrari je zvláštní automobilka. Na jednu stranu jde o dlouholetého strůjce jedněch z nejobdivovanějších aut světa a nepochybný symbol automobilové excelence, na tu druhou je to ale také symbol jakési nabubřelosti, kterou od ní rádi přebírají její zákazníci. Jistě musíte být výjimeční, abyste si mohli jakékoli Ferrari dovolit, stejně jistě to ale nemusíte dávat najevo svému okolí. Čest výjimkám, ale pravidlo je takové, majitelé Ferrari to dělají rádi.
Takový stav nevznikl náhodou, Italové po dekády stejně pilně pracují na technice svých aut, jako na své pověsti. Budují hotovou svátost Ferrari, zcela nedotknutelné jméno, které nelze spojit s ničím, co si nepřejí. Dokážete si představit, že by vás žalovala škodovka za to, že jste si vyfotili tenisky na autě, které jste si od ní koupili? Asi ne. Ferrari to ale udělalo a soud dokonce vyhrálo.
Tento popravdě bizarní případ byl jen jedním z mnoha, kdy se automobilka nevyrovnala s jakkoli nepřímým nakládáním s jejím jménem, logem či produktem a člověku či firmě zaslala tzv. „Letter of Cease and Desist”. Volně bychom tato slova přeložili jako „nechte to být a jděte od toho”, zkrátka ještě přátelská výzva k zanechání jednání, se kterým se druhá strana neztotožňuje. Tušíme, že většina takto oslovených raději uposlechne, někteří ale nikoli. Právníci Ferrari pak neváhají pokračovat žalobou a případně i soudem. A nově za sebou mají další úspěšnou kauzu.
Onen dopis již dříve dostala firma 7X Design, která se pustila do poněkud neobvyklé úpravy Ferrari 488 GTB - auto rozsáhle přepracovala do podoby zvané GTO Vision. Vůz tak měl jakoby navazovat na Ferrari 288 GTO z 80. let, ve skutečnosti ale slepil dohromady bezpočet různých stylů viděných i neviděných na dřívějších Ferrari od zmíněné 288 až po FXX K. Nebudeme říkat, že se nám její práce líbí, ale posouzení výsledku bychom nechali na vkusu každého, nakonec nikdo nenutí zákazníky Ferrari vzít své 488, přihodit 1,8 milionu Eur (47,5 milionu Kč) a nechat si postavit právě takové auto. Takto ale u italské automobilky nesmýšlí.
Ačkoli některé podobné práce Ferrari nevadí, v tomto případě vyzvalo firmu k tomu, aby od nabízení takové modifikace okamžitě ustoupila. A když to neudělala, přišla žaloba, neboť výsledek podle Italů nepřímo parazituje na duševním vlastnictví Ferrari. Soud v Alicante Ferrari vyhověl, a to přesto, ze výsledný design GTO Vision byl sám o sobě registrován jako chráněný. Firma tak musí nejen přestat něco takového nabízet, ale musela kupříkladu i stáhnout veškeré prezentační materiály ze svých oficiálních kanálů.
7X Design se chce proti rozhodnutí odvolat a prosí o podporu na internetu, nejsme si ale jisti, jak moc velkého zastání se dočká. Jakkoli je postup Ferrari kontroverzní, neboť by jej podle nás neubylo, kdyby si pár bohatých lidí se svérázným vkusem nechalo toto auto postavit, v tomto případě je třeba říci, že vůz skutečně mixuje nápady Ferrari a může v někom vyvolávat dojem, že jde o dílo automobilky, ač jím není. A to i kvůli použití písmen GTO. Uvidíme, jak rozhodne odvolací soud, pro tuto chvíli ale Ferrari svou svátost opět ubránilo.
7X Design GTO Vision je nepochybně kontroverzní dílo, to je ale i postup italské automobilky proti němu. Na cokoli spojené s Ferrari se podle ní nesahá. Foto: 7X Design
Zdroj: 7X Design@Instagram
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 9 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav: 18.–19. května 2024 13:30
- Red Bull Rookies Cup v Jerezu 10:00
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli poslední Audi A6 jako ojetinu za třetinu původní ceny, pověst extra držáku nepřehání
před 2 hodinami - Výrobce extrémních obytných off-roadů zkrachoval. Jeho auta měla přežít i apokalypsu, sám tak tuhý kořínek neměl
před 4 hodinami - Vietnamec, který i v Česku vydělal jmění na nudlích, pěchuje do své chřadnoucí automobilky další a další miliardy
před 5 hodinami - V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
před 7 hodinami - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.29. 17:16 - GeneHawkins
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 16:42 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 15:50 - denis
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.29. 15:10 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.29. 15:10 - Vrooom
- Politický koutek 04.29. 12:01 - mattonecz
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus