Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500 Plus: nové Punto čeká jiné jméno, výroba v Polsku
9.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeden z nejdéle sloužících hatchbacků si na mezigenerační obměnu počká do roku 2016. Jakožto člen rodiny 500 chce zdvojnásobit loňské prodeje.
Ještě jednou nám dnes dovolte se vrátit k plánům Fiatu, protentokráte však již nebudeme hovořit o stránce hypotetické, místo toho se podíváme na nezvratitelná fakta. A ta momentálně hovoří proti modelu Punto. Pětidveřový hatchback je totiž na trhu již od roku 2005, kvůli čemuž vůči konkurenci tři roky přesluhuje. Do důchodu se ovšem v nejbližší době nechystá, naopak, Italové jej chtějí udržet při životě přibližně do roku 2016, kdy by se měl objevit nástupce.
Daná novinka se však od stávajícího subkompaktu bude v několika ohledech lišit, přičemž jedním z těch zásadních bude změna názvu. Namísto Punta bychom tak měli dostat Fiat 500 Plus. Vyráběn pak nebude v továrně Melfi v Itálii, ale v polském Tychy, kde se již montuje i standardní pětistovka. S tou bude nástupce Punta mechanicky spřízněný, nabídne ovšem větší rozměry karoserie i širší rozchod kol.
Italové se přitom budou muset setsakra snažit, aby jejich model zaujal. Fiat 500 Plus totiž stejně jako jeho předchůdce zamíří do nejnašlapanějšího evropského segmentu, kde králem je Ford Fiesta. Tohoto modelu přitom loni bylo prodáno 292 640 exemplářů, zatímco v případě Punta evidujeme třetinu registrací (daných 103 822 nových vozů značí propad o 22 procent oproti roku 2012).
Právě ve snaze o znovuzískání zákazníků Fiat hodlá do polské továrny investovat 2,36 miliardy Zlotých (cca 15,5 mld. Kč). Zároveň by mělo být najato 420 nových pracovních sil, které doplní stávajících 3 000 zaměstnanců. Italská automobilka přitom počítá s výrobou zhruba 180 000 kusů ročně, celých 96 procent by ovšem mělo zamířit na export (kromě rozvojových zemí se počítá i se Spojenými státy).
Uvolnění kapacit v Melfi je pak podstatné pro produkci Jeepu Renegade a jeho dvojčete Fiatu 500X. S výrobou prvního zmíněného modelu se totiž má začít již příští měsíc, italský sourozenec jej pak na linkách doplní od září. Při tomto vytížení se přitom dá počítat, že dosluhující Punto již v mnoha exemplářích asi nevznikne.






Fiat Punto byl představen již v roce 2005 (na fotkách je faceliftované provedení z roku 2012), pokles jeho prodejů tak lze pochopit
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 3 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 2 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 3 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 4 hodinamiTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 5 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 16:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 06.17. 16:08 - řidičBOB
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB