Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500E: elektrický fiátek přistižen... při tlačení
11.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Fiat-Chrysler má pět měsíců na dokončení elektrické pětistovky, kterou automobilky hodlají dotovat. Testování je viditelně nutné.
Přestože je o elektromobily minimální zájem, jejich vývoj, infrastruktura i ceny jsou zcela běžně dotovány z veřejných prostředků a reálně ani zdaleka nefungují, jak je slibováno, tak i přes tuto nejistou budoucnost se některé automobilky pořád snaží baterkami poháněná auta prosazovat (někdy skutečně zvláštními argumenty) a jiné se na to neméně svérázným způsobem připravují.
Jako další se zeď hlavou pokusí prorazit Fiat se svým modelem 500E. A to poněkud těžko pochopitelným způsobem, který si zrovna Italové moc dovolit nemůžou. Sergio Marchionne v rozhovoru pro Automotive News přiznal, že i přes přemrštěnou cenu 46 500 dolarů (asi 960 tisíc korun) počítají se ztrátou 10 000 dolarů (cca 205 tisíc Kč) plynoucí z prodeje jednoho každého kusu vozu.
Proč bude Fiat dotovat? Parně má spočítáno, že těchto vozů stejně moc neprodá a tím pádem nebude ztráta nijak závratná. Navíc se možná spoléhá také na štědrou dotační politiku federální vlády, díky které můžou být podobné projekty podány skrze Chrysler jako „domácí“.
Světová premiéra elektrické pětistovky má proběhnout na lednovém detroitském autosalonu, uvidíme ale, jestli si to Fiat nerozmyslí a nebude se snažit přivézt své nesmyslně drahé městské autíčko také do Paříže. Vůz, jehož elektromotor by měl mít kolem 100 koní a pohyb vpřed nebo vzad bude ovládán tlačítky na místě původní řadicí páky, je momentálně v závěrečné fázi testování.
Fotografovi kolegů holandského Auto Edizione se kromě kabiny, detailů a jízdy podařilo zachytit rovněž jakýsi problém. Pokud by to byl pouze špatně odhadnutý dojezd a prázdné akumulátory, patrně by to byla ta lepší možnost. Pánové totiž evidentně tlačí auto vpřed, jenže svítící světla zpátečky signalizují, že to vybitá baterka asi nebude.





Že by elektrika? Není totiž úplně normální, aby vozu při tlačení vpřed svítila světla zpátečky
Zdroj: Auto Edizione
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 4 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 5 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 7 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 8 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva