Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat rozdělí nabídku na dvě části, racionální a emocionální. Pak prý dobude Evropu
18.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové touží po větších registracích a vyšším podílu na trhu. Napomoci k tomu mají hlavně nové vozy, které budou levnější než konkurence od Škody.
Bývaly doby, kdy Fiat byl jednou z největších automobilek Starého kontinentu. Zejména v 90. letech minulého století, kdy prodával okolo 1,3 milionu nových vozů ročně, díky čemuž ovládal takřka deset procent evropských trhů. Nicméně poslední roky jsou pro značku více než kritické, a loni tak registrace Fiatu činily pouze 583 206 kusů a podíl na trhu se zmenšil na pouhých 4,5 procenta. Šéf koncernu FCA Sergio Marchionne ostatně přiznal, že Fiat již nikdy nebude masovým výrobcem jako kdysi, prý ani nechce.
Učinil tak ale zjevně ve slabé chvilce, neboť nově Italové přicházejí se strategií, která by měla značce napomoci znovu dobýt ztracená území. Její součástí je přitom rozdělení portfolia Fiatu na dvě části, kdy jedna bude racionální a druhá emotivní. Do druhé části bude spadat nový roadster 124 Spider, který sdílí základ s novou Mazdou MX-5, stejně jako „pětistovková“ rodina. Její součástí se v příštím roce stane i nový pětidveřový hatchback, který vzejde z platformy Fiatu 500X a nabídne více prostoru než Mini.
Racionální portfolio bude tvořeno vozy, které se budou pyšnit dobrým poměrem ceny a užitné hodnoty. Základem bude Panda, jejíž nová generace se očekává v roce 2018. Kromě tohoto modelu ovšem dorazí i supermini, které vzkřísí ducha Fiatu Uno, a také nový hatchback a kombík, v jejichž případě se základem stane nový levný sedan Aegea. Jeho platforma přitom byla v uplynulých třech letech vyvinuta v Turecku, čímž Italové zkopírovali strategii Dacie spojenou s nízkými náklady.
Jak se dané novinky nakonec skutečně budou jmenovat, to je prozatím otázkou. Název Aegea je ale vyhrazen pouze onomu koncepčnímu sedanu, do produkce by tak hatchback a kombík mohly dorazit jako Grande Panda či Grande Punto. Tím však expanze Fiatu neskončí, již v březnu se v Ženevě mají ukázat také hatchback a kombík nižší střední třídy. Ty sice nebudou natolik levné jako rumunská konkurence, na druhou stranu však nebudou stát tolik jako konkurenční modely české Škody.
Všechny modely racionální linie by z továrny měly sjíždět v jediné úrovni výbavy, přičemž k dispozici budou se dvěma motory a čtyřmi barvami karoserie. Jakékoliv luxusní vymoženosti typu navigace či kvalitního audio systému tedy budou muset zákazníkům nainstalovat dealeři. Ceny budou pevně dané v celoevropském měřítku, přičemž Fiat možná bude veškeré modely této části nabídky nabízet přes internet.
Daná strategie bude zavedena příští rok a Fiat si od ní slibuje obrat v rámci vývoje svých prodejů i tržního podílu. Nové modely navíc mají odbornou i laickou veřejnost okouzlit natolik, že se stanou minimálně žhavými kandidáty na Evropské Auto roku. Zda ale další z Marchionneho plánů dojde naplnění, to je ve hvězdách.


Fiat příští rok rozdělí své portfolio na racionální a emocionální část, od daného kroku si slibuje navýšení registrací
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 2 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 5 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
