Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford B-Max: produkční verze malého MPV je na světě
1.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Měsíc před veřejnou premiérou uvolnil Ford první oficiální snímky svého malého MPV. To si ponechalo jméno konceptu a v podstatě i jeho vzhled.
Ford na loňském ženevském autosalonu představil koncept malého MPV B-Max, který od pohledu vypadal, že k výrobě nemá daleko. Čekali jsme tak jen na chvíli, kdy se americká automobilka vytasí i s produkční verzí, nakonec nás ale nechala čekat celý rok. Až dnes totiž dala na vědomí, že znovu na ženevském autosalonu předvede B-Max v podobě, ve které si jej budeme moci pořídit v autosalonech a do éteru vypustila i první podrobností.
Těch není mnoho, zatím máme k dispozici jen dvojici snímků a pár obecnějších informací, i ty si ale stojí za to projít. Pokud začneme u vzhledu, pak je třeba říci, že ten se oproti konceptu změnil vskutku minimálně. Na přídi ubyla trocha chromu, přibyly přední mlhovky a na boku dveře dostaly klasické kliky. Též kola se trochu zmenšila, tím ale výčet odlišností můžeme uzavřít.
Do interiéru nás zatím Ford nepustil, ani ten ale loni nevypadal příliš divoce. Co i přes absenci snímků to dokladujících víme, je, že vůz si ponechá novátorské řešení vstupních prostor, které budou zcela postrádat sloupky B - otevřením obou bočních dveří tak vznikne vskutku monstrózní nástupní prostor, který bude v této třídě jen těžko hledat konkurenci.
Když jsme u konkurence, tou bude zejména Opel Meriva, jenž se vzhledem ke svým vnějším rozměrům chlubí pozoruhodným místem uvnitř. To ale prý Ford B-Max ještě překoná, a to po všech stránkách. Měl by tedy nabídnout více než 397 litrů prostoru pro zavazadla v základním uspořádáním a přes 1 496 litrů po sklopení zadních sedadel. Ale zpátky čístě k B-Maxu.
O tom dále víme, že rozměrově by se měl podržet parametrů konceptu, který byl - pro představu - o 110 mm delší než současná Fiesta, ze které technicky vychází, a o 320 mm kratší než větší C-Max. Pod jeho kapotou se objeví litrový tříválec EcoBoost s výkonem 100 nebo 125 koní a nějaký ten menší diesel TDCI, zřejmě o objemu 1,4 nebo 1,6 litru.
Na další detaily si zatím musíme počkat, zřejmě až do jejich březnového odhalení v Ženevě. Do prodeje by se pak vůz měl dostat do konce letošního léta.



Toto jsou zatím jediné dostupné pohledy na sériovou podobu Fordu B-Max










Pro srovnání podoba loňského konceptu B-Max. Předpokládáme, že vcelku věrně ukazuje i zatím neodhalené detaily sériové podoby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Ford Focus potichu skončil ve výrobě, továrnu zavřou. Firmě nestál ani za jednu ušmudlanou fotku
18.11.2025
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
18.11.2025
Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI
18.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si začali dělat vlastní z Lady. Připomíná to „ruský luxus” 80. let
18.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
