Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford C-Max Hybrid a C-Max Energi Plug-in Hybrid: v prodeji již příští rok
16.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Letos v lednu představil Ford dvojici hybridních konceptů postavených na základě modelu C-Max. Nyní potvrzuje jejich zařazení do sériové výroby.
Zpráva o zavedení hybridních novinek do výroby není překvapivá. Již v Detroitu Ford upozorňoval, že auta jsou v poslední fázi vývoje a v roce 2012 se objeví v prodeji. Ceny automobilka nezveřejnila, její zástupci si ale ve svých vyjádřeních vzali několikrát do úst Prius jakožto největšího konkurenta, který má být poražen modernější konstrukcí, lepší hospodárností i delším dojezdem. K detailnějšímu srovnání se ale patrně nedostaneme, protože Ford publikoval jen minimum informací. Pojďme se tedy podívat alespoň na to málo, co víme.
Americká verze Fordu C-Max je na internetových fórech občas přirovnávána ke zvětšenému Astonu Martin Cygnet, což je patrně dáno podobností jejich přídí potom, co modrý ovál nechal pochromovat masku svého vanu a upravil spodní část nárazníku. To jen na okraj, jak je v Evropě vyvinuté MPV vnímáno za louží. Důležitější je, co pod kapotou nahradilo diesely, které ve Spojených státech nevoní a místo nich automobilky nabízí hybridní techniku. V případě C-Maxu dává Ford na výběr rovnou ze dvou verzí - standardní Hybrid a ze zásuvky dobíjený typ Energi Plug-in Hybrid.
Oby vozy využívají jako prostředek poslední záchrany před vybitím baterek zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru pracující v Atkinsonově cyklu. Ford jej popisuje jako nejpokročilejší atmosférickou pohonnou jednotku v poměru výkon-spotřeba, nicméně konkrétní parametry si nechává pro sebe. Nejdůležitějším konstrukčním rozdílem mezi těmito novinkami a konkurenčními Toyotami Prius jsou akumulátory.
Japonci se ve svých vozech dosud spoléhají na levnější, ale těžší nikl-metal-hydridové články, kdežto Ford nasadil modernější a dražší lithium-iontové baterky, podobně jako Chevrolet ve svém modelu Volt. Ford k tomu doslovně uvádí, že „jejich akumulátory jsou o 25 až 30 procent menší a o 50 procent lehčí než NiMH použité v hybridech první generace“, čímž se opět evidentně snaží naznačit technologickou převahu nad japonskými vozy.
A ve srovnávání pokračuje dál. Ford tvrdí, že jejich Hybrid nabídne lepší spotřebu než sedmimístný Prius V (podle americké EPA průměrně 5,9 l/100 km) a C-Max Energi bude mít delší dojezd než Prius plug-in i Chevrolet Volt, konkrétně je prý projektován na 800 km. K bližšímu posouzení nám ovšem chybí spotřeba zážehového motoru, objem palivové nádrže, kapacita akumulátorů i údaj o kombinovaném výkonu, ačkoli podle některých zdrojů by to mělo být necelých 190 koní.
Ford se rovněž nepodělil ani o bližší podrobnosti konstrukce, ale tvrdí, že jejich auta jsou schopna jezdit výlučně pomocí elektromotoru a navíc „vyšší rychlostí než kterýkoli jiný hybrid“. Nabíjení plug-in varianty Energi má zajišťovat standardně 120 V alternativně pak 240 V, jak dlouho, Ford zase neuvádí, takže k alespoň přibližné kapacitě se nedostaneme ani touto cestou. Ale přesto v tiskové zprávě najdete věty jako: „C-Max je svou kombinací všestrannosti, dynamiky, kvality a nedostižné spotřeby, které se nevyrovná ani Toyota, tím pravým automobilem pro dnešní dobu,“ tvrdí Sherif Marakby, ředitel programu elektrifikace Fordu.
Tak mě napadá, když už chce Ford mermomocí stavět své novinky nad hybridní modely Toyota a poukázat na jejich technologickou nadřazenost, nebylo by jednodušší a věrohodnější přijít s konkrétními čísly postavenými do obyčejné srovnávací tabulky?

























Ford slibuje lídry v segmentu hybridů, konkrétními čísly ale svá tvrzení nepodložil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
20.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku včera 11:35
- Ostrá reakce Tardozziho včera 11:09
- Zralost Ogury udělala dojem včera 10:00
- Budou závody superbiků na silničních okruzích brzy zakázány? 21.12.2025
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. 20.12.2025
Nejčtenější články
Kam dala Kia hlavu? Své ošklivé novince sebrala motor V6 i jako vrchol v době, kdy ho konkurence vrací do nabídky jako základ
22.11.2025
BMW zkusilo prokázat použitelnost nového elektromobilu nesmyslnou jízdou za nereálných podmínek v nikým nepoužívaném nastavení
22.11.2025
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
22.11.2025
Ani Lewis Hamilton možná nezachrání kdysi nadějnou britskou automobilku, v problémech propouští desítky procent zaměstnanců
22.11.2025
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
23.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.22. 22:54 - abgx1
- Volkswagen obecne 12.22. 21:23 - mattonecz
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.22. 20:20 - řidičBOB
- BMW Divize 12.22. 19:06 - jerry
- OT - hlukoměr Trotec+stativ 12.22. 15:44 - pavproch
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.22. 10:18 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
- Onboard videa 12.21. 13:13 - brnenska.odchytova
