Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford dokazuje, že elektronická ruční brzda nemusí být pro zlost. Stačí chtít
1.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jestli existuje něco, co nadšené řidiče přivádí k varu, pak je to nahrazování klasické ruční brzdy elektronickou. I ta ale může fungovat tak, jak si přejí.
Stále více moderních aut disponuje elektronickou parkovací brzdou. Na jedné straně lze tento posun kvitovat, na středovém tunelu nepřekáží její páka, jejíž místo mohou zaujmout držáky na nápoje či prostornější schránky, navíc často dokáže věci, které ta mechanická obvykle nesvede, třeba zabrzdit všechna čtyři kola. Nicméně nadšenci při pohledu na tlačítko jen zapláčou, jízdu bokem jim totiž neumožní.
Třetí generace Focusu RS zrovna absencí klasické páky ruční brzdy netrpí, právě na něm se ale Ford rozhodl předvést, že elektronický parkovací brzdy může být nadšenými řidiči i vítaná věc - stačí s ní jen adekvátně zacházet.
Právě to dělá novinka představená na SEMA v Las Vegas - elektronická ruční brzda Drift Stick, první svého druhu na světě. Její podstatou je propojení madla s palubní elektronikou, která při zatažení za hliníkovou páku otevře zadní spojky pohonu 4x4, tím odpojí zadní kola od motoru a aplikací brzd je zablokuje. Jinými slovy přesně to, co vídáte v rallye či ve videích Kena Blocka, budete moci nyní provádět sami. Slavného showmana přitom nezmiňujeme náhodou, s vývojem nové technologie pomáhal..
„Myslím, že je super, že divize Ford Performance nabízí zákazníkům způsob, jak ve Focusu RS dosáhnout rozmáchlých driftů. Jsem opravdu nadšený, že jsem mohl být součástí vývojového týmu u produkčního vozidla a je opravdu vzrušující vidět, jak daný prvek přichází k životu. Díky tomu je vůz mnohem zábavnější na řízení,“ říká k novince modrého oválu Block.
Oproti hydraulické ruční brzdě nevyžaduje řešení Drift Stick žádné dodatečné modifikace, není třeba žádného sváření či vrtání. Ford chce bohužel elektronickou ručku s hliníkovým madlem, veškerými úchyty a připojením nabízet pouze ve Spojených státech a Kanadě, a to za 999 dolarů (cca 22 000 Kč). Máme ale pocit, že křik zákazníků z jiných koutů světa jej donutí tento přístup přehodnotit. Je to přesně to využití možností moderní elektroniky, které máme rádi...







Rallyovými speciály inspirovaná elektronická ruční brzda určená pro Ford Focus RS je v tuto chvíli k mání pouze ve Spojených státech a Kanadě. Ale co není...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Porsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
před hodinouNové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 3 hodinamiV této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
před 4 hodinami„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 6 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
včera
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.08. 11:25 - Eda
- Rychlodotazy 07.08. 10:26 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan