Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Everest 2015: nové SUV zvládne drsný terén i sedm pasažérů
13.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Sériový Everest pro Asii a Tichomoří pobere 2 010 litrů zavazadel a utáhne až tři tuny. Pod kapotou nabízí čtyř- a pětiválcové motory.
O novém Fordu Everest jsme poprvé hovořili již v dubnu, kdy se vůz ukázal ve formě konceptu na autosalonu v Pekingu. Nyní zde máme produkční verzi, rozdíly mezi oběma exempláři jsou však minimální, či spíše nulové. Prohlédnout si totiž můžeme tutéž chromovou čelní masku, oranžovou karoserii či sedm sedadel v interiéru. To ale rozhodně není na škodu, neboť nové SUV vypadá opravdu kurážně. Do Evropy se ovšem nedostane, a to navzdory strategii One Ford, která počítá prakticky jen s „globálními” novinkami.
Místo toho se nový Everest bude prodávat v asijsko-pacifickém regionu, konkrétně v Číně, Austrálii, Indii, Jižní Africe či na Novém Zélandu. V souladu s tím je naplánována i výroba, přičemž v případě čínského trhu přijdou ke slovu montážní linky v Nanchangu v továrně kooperující firmy JMC Xiaolan, zbytek jmenovaných trhů pak dostane na starosti zařízení v thajském Rayongu, kde bude Ford pro změnu spolupracovat se společností AutoAlliance.
Zákulisí tedy máme odhalené, přesunout se můžeme k samotnému vozu. Ten vychází z modelu Ranger, venkovní rozměry ovšem modrý ovál do placu nedal. Víme ovšem, že světlá výška narostla na 225 milimetrů a že vůz se dokáže probrodit až 800 mm hlubokým vodním tokem. Tažná kapacita pak činí rovné tři tuny, zatímco v rámci samotného interiéru a zavazadlového prostoru vůz pobere 750 kg, dalších 100 kg je možné naložit na střechu.
Pro lepší představivost pak máme k dispozici i údaje v litrech, kdy po sklopení druhé a třetí řady sedadel Everest nabízí až 2 010 litrů objemu. V samotné kabině pak cestující najdou více než třicet schránek, jež přihazují dalších 48 l. Aby přitom bylo praktičnosti učiněno zadost, pak druhá řada sedadel je dělena v poměru 60:40, zatímco ta třetí v poměru 50:50. Ke sklopení přitom stačí pouhé stisknutí tlačítka.
Opomenut nebyl ani pohyb v terénu, kdy novinka Fordu počítá s 29stupňovým nájezdovým úhlem vpředu a 25stupňovým vzadu. Mimo to tu máme pohon všech kol nebo technologii Terrain Management Systém, která přizpůsobí podvozek čtyřem druhům povrchu - od běžného asfaltu přes písek a sníh/šotolinu/bahno až po skalnaté podloží. A aby toho nebylo málo, nechybí ani redukční převodovka.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde lze vybírat mezi dvěma diesely a jedním benzinovým motorem. Vonnější výpary zastupuje dvoulitrový čtyřválec EcoBoost, který bude spojen výlučně s šestistupňovým automatem. V případě dieselů jsou pak k mání 2,2litrový čtyřválec či 3,2litrový pětiválec Duratorq, přičemž ty je možné kromě automatu spárovat také se šestistupňovým manuálem.
Data o jízdní dynamice či spotřebě prozatím nejsou známa, článek tak můžeme zakončit výčtem bezpečnostních technologií. Těch rozhodně není málo, neboť Everest počítá s kontrolovaným rozjezdem do kopce i sjezdem svahů, monitoringem jízdy ve zvoleném pruhu, detekcí vozů ve slepém úhlu, adaptivním tempomatem či systémem, jež zabraňuje převrácení. Samozřejmostí je pak ESP.
Zapomenout nesmíme ani na samotnou kabinu, která kromě zmiňovaných sedmi sedadel dostane osmipalcový dotykový displej spárovaný s multimediálním systémem Sync 2. Ten počítá s hlasovou kontrolou i v mandarínské čínštině nebo australské angličtině, přičemž svému majiteli dokáže např. ukázat nejbližší restauraci. Fines tedy rozhodně není málo, prodej pak bude zahájen v příštím roce.













































Nový Ford Everest se zaměřil na praktické i terénní potřeby asijské klientely
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Novému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor, prý je tak dobré, že na něj může být každý Američan hrdý
před 3 hodinamiDalší silniční Formule 1 Mercedesu lehla popelem, při jízdě začala hořet. Pro automobilku je stále větším prokletím
před 11 hodinamiNejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
včera
Nejčtenější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
3.5.2025Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
4.5.2025James May ukázal své nové auto. Je tak prťavé, že mu sahá někam k pasu, i když nejde o žádný supersport
4.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Přirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
4.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva