Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Falcon 2015: facelift pro cestu na věčnost opepří 450 koní pětilitrové V8
25.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dny Falconu jsou sice sečteny, pro poslední roky se mu však dostane faceliftu ve stylu ostatních Fordů. Vznikne také verze XR8 s 450koňovou V8.
Šestiúhelníková maska Fordu se dostává i do Austrálie, a to pro poslední roky života modelu Falcon, vyráběného a prodávaného právě jen na tomto kontinentu. S koncem výroby Fordů v Austrálii ke konci roku 2016 se totiž tento stroj po desetiletích výroby odebere na odpočinek. Představily se faceliftované modely Falcon XR6 a XR8.
Zvenčí vidíme novou přední masku, která odpovídá soudobému designu Fordů. Přední světla nezapřou inspiraci v novém Mustangu a mají v sobě i LEDky denního svícení. Fotografií není k dispozici mnoho, zdroje ovšem hovoří také o upravené zádi s LEDkovými lampami. Pod slupkou to je stále sedmá generace Fordu Falcon, která se prvně ukázala v roce 2008. V útrobách tedy najdeme automatické a manuální šestistupňové převodovky a pohon zadních kol.
Australský Ford zatím nezveřejnil detaily o motorech, avšak jde-li jen o facelift, velké změny asi čekat nelze. Verze XR6 by si tak mohla zachovat atmosférický řadový šestiválec o objemu čtyř litrů, který dává 261 koní a 391 Nm, XR8 dostane podle čísla osmiválcový motor. Měl by to být kompresorový pětilitr z verze FPV Falcon GT, kde dává 450 koní a 570 Nm. Tento stroj má údajně z nabídky zmizet a zůstane jen silnější GT-P a GT-F.
Silnější varianty, jako například XR6 Turbo, kde zmíněný čtyřlitr dává 362 koní a 533 Nm, by se měly odhalit v nejbližší době. Stejně tak by měly přijít faceliftované modely FPV a také pick-up Falcon Ute. Měl by být k mání také čtyřválec EcoBoost, současná generace má dvoulitr, a Falcon si má zachovat i šestiválec EcoLPi, spalující LPG. To je stále stejný čtyřlitr, jen díky speciální technologii vstřikování nabídne 265 koní a 409 Nm.
Faceliftovaný Falcon by měl jít do prodeje v Austrálii ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Do té doby jistě budou známy ceny, detaily o motorech i ceník. Současná inkarnace Falconu začíná na zhruba 41 tisících dolarech, tedy lehce přes 770 tisících korunách.
Ford Falcon XR6 (stříbrný) si nejspíš ponechá čtyřlitrový šestiválec, XR8 (žlutý) dostane kompresorovou V8 z modelu FPV GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před hodinou - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch