Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Fiesta ST 2012: sériová verze je na světě
5.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Necelý půlrok po představení konceptu ostré Fiesty je tu Ford s její sériovou verzí. Překvapení ale nepřináší v žádném směru.
Na loňském frankfurtském se Ford vytasil s konceptem Fiesty ST. Od pohledu bylo jasné, že slovo „koncept” je v tomto případě trochu přehnané a cestou do sériové výroby se vůz jen těžko zásadně změní - ať už po vzhledové, nebo technické stránce. Produkční verzi automobilka odhalila dnes a ta se k velkému překvapení od konceptu skutečně prakticky neliší.
Při pohledu na přiložené fotky se nezdá, že by nové eSTéčko prošlo od září jakoukoli významnou změnou. Stejné jsou voštinové výplně přívodů chladícího vzduchu i upravený nárazník na přídi, stejná jsou snad i kola a vnější prahové nástavce. A záď? Rovněž na té je všechno stejné, včetně tvarování spodní části a koncovek výfuku. Zkrátka 1:1.
Poprvé ovšem můžeme nahlédnout do interiéru, který byl u studie zcela skryt před zraky zvědavců. Jeho nejcharakterističtějším specifickým prvkem jsou sportovní sedadla značky Recaro, jinak nabízí jen vcelku typické odlišnosti - jiný volant, hlavici řadící páky, nášlapy pedálů a lehce upravené „barvené schéma” palubní a přístrojové desky.
Po technické stránce přináší produkční verze podobný počet novinek - pod kapotou najdeme přeplňovaný benzinový motor 1,6 EcoBoost o výkonu 132 kW (180 koní). Alespoň dynamické parametry jsou nové, i když zcela nám je Ford nepoznat nedovolil. Víme jen, že vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 7 sekund a dosáhne rychlosti přes 218 km/h. Také spotřebu známe jen v náznacích - v kombinací má být o 20 procent menší než u ST předchozí generace, tedy něco kolem 5,9 litru benzinu na 100 km. Na papíře, samozřejmě.
Dále víme už jen tolik, že přitvrzený sportovní podvozek je proti standardnímu provedení Fiesty snížen o 15 mm a také fakt, že na začátek prodejů si ještě pěkně počkáme. Vlastně nejmenší ST se objeví v showroomech až začátkem roku 2013.
Cenu můžeme jen hádat, sázka na cifru kolem půl milionu Kč ale asi nebude marná.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012









Sériová Fiesta ST živě v Ženevě












Sériová podoba Fiesty ST se od té koncepční neliší prakticky vůbec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
 Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
 Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
 Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
 Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
 Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 11.04. 13:21 - ucollabn
 - Čínská auta v ČR 11.04. 13:18 - ucollabn
 - ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 11.04. 13:15 - ucollabn
 - 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
 - Policejní kontroly a měření 11.04. 07:07 - řidičBOB
 - Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 
    
    
    
  
      
      
      
    