Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Fiesta ST 2013: známe konečně přesné údaje o dynamice
7.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Kdo má rád Fordy, ten musí od včera prožívat permanentní extázi. Automobilka naráz zveřejnila spoustu nových informací a mezi nimi i parametry nové Fiesty ST.
Vlastně to začalo už předevčírem, kdy se Ford pochlubil faceliftovanou Fiestou a silniční miniformulí s motorem 1,0 EcoBoost. Ten pravý nášup ale přišel včera, kdy jsme se dozvěděli o Mondeo kombi a liftback 2013, budoucím příchodu Mustangu a crossoveru Edge do Evropy a také o blížícím se entré malého SUV EcoSport. To je hodně věcí najednou, ale všechno to pořád není. Ještě chvíli budeme pokračovat dnes a začít můžeme u malé, ale šikovné Fiesty ST.
Ta se v sériové verzi představila už dříve, ani po tehdejší prezentaci jsme ale neznali přesné informace o dynamice, která je v případě tohoto modelu dosti podstatným aspektem. Ford říkal jen „méně než”, „více než” apod. Teď už víme to nejdůležitější úplně přesně.
Jednak přeplňovaný motor 1,6 Ecoboost má nabídnout až 182 koní, což by bylo 134 kW, tedy o dva kilowatty více, než automobilka původně avizovala. Ale to není příliš důležité, zajímavější je, že zrychlení z klidu na 100 km/h se odehraje během 6,9 sekundy a vůz se rozjede až na 220 km/h. To z něj dělá aktuálně jedno z nejrychlejších ostrých mini. Informací o normované spotřebě se Ford nepochlubil, ale ona bude stejně do značné míry irelevantní a dříve naznačený údaj 5,9 litru benzinu na 100 km přibližně přesný.
Co dále víme? Vůz bude disponovat elektronickou stabilizací podvozku se třemi režimy (něco jako on/off/jsem napůl lama, ale chci jet hodně rychle) a sníženým zavěšením kol o 15 mm. Do prodeje by se měl dostat začátkem roku 2013, v té době snad už budeme znát i jeho cenu.












Vzhled Fiesty ST 2013 v sériovém provedení už známe dobře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 9 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva