Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Fiesta ST 2013: známe konečně přesné údaje o dynamice
7.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Kdo má rád Fordy, ten musí od včera prožívat permanentní extázi. Automobilka naráz zveřejnila spoustu nových informací a mezi nimi i parametry nové Fiesty ST.
Vlastně to začalo už předevčírem, kdy se Ford pochlubil faceliftovanou Fiestou a silniční miniformulí s motorem 1,0 EcoBoost. Ten pravý nášup ale přišel včera, kdy jsme se dozvěděli o Mondeo kombi a liftback 2013, budoucím příchodu Mustangu a crossoveru Edge do Evropy a také o blížícím se entré malého SUV EcoSport. To je hodně věcí najednou, ale všechno to pořád není. Ještě chvíli budeme pokračovat dnes a začít můžeme u malé, ale šikovné Fiesty ST.
Ta se v sériové verzi představila už dříve, ani po tehdejší prezentaci jsme ale neznali přesné informace o dynamice, která je v případě tohoto modelu dosti podstatným aspektem. Ford říkal jen „méně než”, „více než” apod. Teď už víme to nejdůležitější úplně přesně.
Jednak přeplňovaný motor 1,6 Ecoboost má nabídnout až 182 koní, což by bylo 134 kW, tedy o dva kilowatty více, než automobilka původně avizovala. Ale to není příliš důležité, zajímavější je, že zrychlení z klidu na 100 km/h se odehraje během 6,9 sekundy a vůz se rozjede až na 220 km/h. To z něj dělá aktuálně jedno z nejrychlejších ostrých mini. Informací o normované spotřebě se Ford nepochlubil, ale ona bude stejně do značné míry irelevantní a dříve naznačený údaj 5,9 litru benzinu na 100 km přibližně přesný.
Co dále víme? Vůz bude disponovat elektronickou stabilizací podvozku se třemi režimy (něco jako on/off/jsem napůl lama, ale chci jet hodně rychle) a sníženým zavěšením kol o 15 mm. Do prodeje by se měl dostat začátkem roku 2013, v té době snad už budeme znát i jeho cenu.












Vzhled Fiesty ST 2013 v sériovém provedení už známe dobře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před hodinou
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    