Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22

(+ video) Takhle vypadá netradiční propagace downsizingu. Spotřeba 2,4 litru, akcelerace na stovku za 4 s a 11. nejrychlejší čas na Nordschleife.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22

5.9.2012 | Petr Prokopec | 4 příspěvky

Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Takhle vypadá netradiční propagace downsizingu. Spotřeba 2,4 litru, akcelerace na stovku za 4 s a 11. nejrychlejší čas na Nordschleife.

Ford je na svůj benzinový tříválec EcoBoost o litrovém objemu patřičně pyšný, možná až příliš. Pohonná jednotka letos získala titul Motor roku a tak se jej značka snaží protlačit pod kapotu snad všech vozů a vozítek, s nimiž má co do činění. Pravdou je, že Mondeu by asi 100, či případně 125 koňských sil k legálnímu pohybu po dálnici asi nestačilo. U lehké formule ovšem minimotůrek nevadí. Zvláště, když je naladěn na výkon 205 koní.

Modrý ovál tímto dokazuje, že dříve ohlášených 180 koňských sil lze u tohoto motoru snadno překonat. Zároveň nám však dává důvod znovu se zamyslet na smyslem smysluplností downsizingu. Ne, že bychom se nyní začali modlit k dvouválci TwinAir od Fiatu, to ani náhodou. Ovšem uložení lehké a skladné pohonné jednotky pod kapotu formule smysl dávat může.

Více válců by samozřejmě prospělo kultivovanosti a absence turbodmychadla by jistě vylepšila lineárnost dodávky výkonu, druhou stránkou věci byla navýšená hmotnost. Takhle prostě musíme přijmout nezvratitelný fakt - Formule Ford s litrovým motorem EcoBoost zajela okruh Nürburgring za 7 minut a 22 sekund.

Tím stanovila jedenáctý nejrychlejší čas mezi produkčními vozy, což nám naznačuje hned dvojí. Zaprvé, Formule Ford může klidně na veřejné silnice. A zadruhé, s minimotůrkem, šestistupňovou manuální převodovkou a standardními silničními pneumatikami je rychlejší než Lamborghini Aventador o výkonu 700 koní nebo 660koňové Ferrari Enzo.

Zároveň by přitom měla být úspornější, neboť podle měření značky by při rychlosti 56 km/h mělo každých 100 km odtéct z nádrže jen 2,4 l. Při zvýšení tempa na 120 km/h přitom spotřeba povyleze na 5 l/100 km. Přesto Formule Ford zvládá zrychlit z klidu na stovku za necelé čtyři sekundy a rozjede se až na 255,5 km/h.

Je ale velká škoda, že značka se nepochlubila také spotřebou po zajetí rekordního kola. Necelých jednadvacet kilometrů totiž Formule Ford zdolala průměrnou rychlostí 169 km/h. To by se možná automobilce nehodilo do krámu...


Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 1 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 01Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 2 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 02Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 3 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 03Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 4 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 04Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 5 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 05Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 6 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 06Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 7 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 07Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 8 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 08Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 9 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 09Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 10 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 10Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 11 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 11Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 12 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 12Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 13 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 13Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 14 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 14Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 15 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 15Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 16 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 16Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 17 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 17Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 18 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 18Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 19 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 19Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 20 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 20Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 21 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 21Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 22 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 22Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 23 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 23Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 24 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 24Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 25 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 25Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 26 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 26Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 27 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 27Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 28 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 28Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 29 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 29Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 30 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 30Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 31 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 31Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 32 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 32Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 33 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 33
Díky nízké hmotnosti nevadí Formuli Ford ani litrový motor. Na okruhu Nürburgring je totiž rychlejší než Lamborghini Aventador nebo Ferrari Enzo

Petr Prokopec

Diskuze 4 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše