Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus 2017: nová generace prý vsadí na design, chce vypadat jako kupé
13.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál začal mluvit o svém stěžejním modelu, pro který je inspirací i nový Mustang. Objemné motory však v jeho případě očekávat nemáme.
Již podruhé krátce za sebou zde máme zmínku o nové generaci modelu, přestože daná automobilka teprve minulý týden na autosalonu v Ženevě představila facelift té stávající. Zatímco ovšem modernizace Volkswagenu Scirocco byla umírněná, modrý ovál provedl na Fordu Focus celou řadu změn. Jakékoliv komentáře o voze, který toto provedení nahradí, se tak zdají nejen předčasné, ale dokonce nemístné. Na druhou stranu, pro automobilku jde o zásadní model, který by jí mohl vrátit zpátky titul nejlepšího řidičského hatchbacku a třeba i nejprodávanějšího modelu Evropy.
Brzkým zmínkám se tedy nemůžeme divit, zarážející je ovšem jejich obsah. Místo aby totiž Ford mluvil o mechanických změnách, které by do řízení navrátily preciznost a zapojení do hry, soustředí se na vzhled. „Design je pro nás kritický. Majitelé totiž koupi (stávající generace) odůvodňují racionálními důvody, jen malé procento se ovšem k uzavření smlouvy rozhodne na základě emocí,“ osvětluje důvod Raj Nair, viceprezident globálního produktového oddělení.
Na jednu stranu je tedy pochopitelné, že Ford nechce nic ponechat náhodě, otázkou ovšem je, jakým směrem se stylizace vyvine. I nadále by totiž měla být zachována silueta fastbacku, zároveň však Ford touží po větším přiblížení ke kupé. Především pro Ameriku pak vznikne sedan, zatímco Evropané se mohou těšit na kombík. V rámci strategie One Ford se navíc tyto verze mohou lišit pouze v detailech, nikoliv v celkovém provedení.
Na designéry tedy rozhodně nečeká snadný úkol, přičemž podle zdrojů ze zákulisí bude jednou z hlavních inspirací nový Ford Mustang. Jak totiž Nair uvedl, poslední verze legendárního pony caru „ctí minulost, je moderní a navíc v souladu s naším designovým jazykem.“ Obdobně by pak měl být profilován i Focus, přičemž „sladění všech tří elementů je nesmírně náročné“.
Uvidíme tedy, s čím se modrý ovál vytasí, spíše než na zmíněný design jsme ovšem zvědavi na techniku. V tomto případě ovšem již mnoho informací nemáme k dispozici. I když s ohledem na uvedení modelu v roce 2017, díky němuž si můžeme udělat snadnou představu o konci životního cyklu, se dá vytušit obsah motorového prostoru.
Tím samozřejmě narážíme na příchod nových emisních limitů, které začnou platit v roce 2022 a kterým se každá značka bojující na evropském trhu bude více než podřizovat. Očekávat tak můžeme maximálně čtyřválce s dvoulitrovým objemem, hlavní důraz ale Ford dozajista bude klást na tříválcovou rodinu EcoBoost.
S tím by mohlo být spojené snižování hmotnosti. Na rozdíl třeba od takového Volkswagenu však nemáme od modrého oválu mnoho zmínek o implementaci exotických materiálů, jako jsou třeba karbonová vlákna. Dá se tedy předpokládat, že hlavním stavebním kamenem bude odlehčená ocel, se kterou dorazí i hliník.
To je ale pro dnešek vše, bližší informace by mohly vyplavat na povrch v následujících měsících. V příštím roce pak můžeme očekávat snímky prvních zakamuflovaných exemplářů, po kterých by se mohl ukázat koncept. Jsme přitom zvědavi, zda se alespoň trochu bude podobat neoficiálním ilustracím, které přikládáme.





Budoucí Ford Focus se má více podobat kupátku. Otázkou je, zda tato stylizace bude natolik okatá, jak ukazují neoficiální ilustrace
Zdroj: Edmunds, Ilustrace: Natapong Puangpinyo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 2 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před hodinou
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 2 hodinami
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 3 hodinami
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 5 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    