Ford i po vyhození 5 400 lidí chystá kvůli propadu prodejů v EU další propouštění, odnést ho mají hlavně Němci

Ford v Evropě rychle mizí z automobilové mapy, a tak stejně rapidně ztenčuje i svou pracovní sílu. Ačkoli dosavadní škrty na tomto poli nebyly malé, přijdou další, prodeje totiž klesají ještě rychleji, než automobilka doufala.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford i po vyhození 5 400 lidí chystá kvůli propadu prodejů v EU další propouštění, odnést ho mají hlavně Němci

20.6.2024 | Petr Miler

Ford i po vyhození 5 400 lidí chystá kvůli propadu prodejů v EU další propouštění, odnést ho mají hlavně Němci

/

Foto: Ford

Ford v Evropě rychle mizí z automobilové mapy, a tak stejně rapidně ztenčuje i svou pracovní sílu. Ačkoli dosavadní škrty na tomto poli nebyly malé, přijdou další, prodeje totiž klesají ještě rychleji, než automobilka doufala.

Aktivity Fordu na starém kontinentu nejsou v dobrém stavu. Po nesmyslné sázce na jednu kartu zpřed tří let modrému oválu nezbylo v nabídce téměř žádné žádané zboží a nové modely, ke kterým upínal svou pozornost, se vesměs setkávají s téměř nulovým zájmem publika. Automobilka tak za první čtyři měsíce letošního roku prodala v Evropě jen 109 346 vozů, což je o 15,5 procenta méně než ve stejném období loni. V době růstu celého trhu je to mizérie.

Je navíc třeba dodat, že dobrou třetinu ze zmíněných prodejů pořád dělá model Focus, který se závěrem roku skončí. A novější typy jako Mustang Mach-E s 6 603 prodeji za stejné období nemají šanci tuto ztrátu vynahradit. Ford to dobře ví. A aby na tomto propadu neprodělal kalhoty, musí své aktivity na starém kontinentu zmenšovat.

Už v loňském roce tak oznámil, že ruší 3 800 pracovních míst v Evropě, z toho asi 2 300 v Německu. Začátkem tohoto měsíce se ukázalo, že vedle těchto 3 800 pracovních míst Ford propustí další 1 600 lidí z továrny ve španělské Valencii. Ani tím to ale nekončí. Šéf podnikové rady závodu Fordu v Kolíně nad Rýnem kolegům z Auto News sdělil, že Ford bude ve snižování počtu zaměstnanců pokračovat, a to v Německu, Španělsku i ve Spojeném království.

Zatím není jasné, kdy, kde a kolik pracovních míst zanikne, další vlnu propouštění ale mají odnést v první řadě právě Němci. Nemůže jít o pár jednotek nebo desítek lidí, o tom by vedení z odbory nejednalo, očekávejme tedy další stovky až tisíce propuštěných. Počet vyhazovů ve Fordu za jediný rok se tak může snadno přiblížit desetitisícové hranici a je otázkou, kde tato bilance skončí. Dokud se modrý ovál neodrazí od dna, jisté nemá nikdo nic.

Zopakujme, že vše je dílem nepovedené strategie Fordu, která z nabídka vyřadila Mondeo, Fiestu a brzy i Focus, a to ve prospěch aut jako zmíněný Mustang Mach-E, nový Explorer EV nebo i údajně chystané nové Capri. Všechno jsou to ale vozy stejného, trhem nevyžádaného ražení, které evropské prodeje značky spasí jen stěží.


Ford i po vyhození 5 400 lidí chystá kvůli propadu prodejů v EU další propouštění, odnést ho mají hlavně Němci - 1 - Ford Saarlouis zastaveni vyroby 2021 ilu 01Ford i po vyhození 5 400 lidí chystá kvůli propadu prodejů v EU další propouštění, odnést ho mají hlavně Němci - 2 - Ford Saarlouis zastaveni vyroby 2021 ilu 02Ford i po vyhození 5 400 lidí chystá kvůli propadu prodejů v EU další propouštění, odnést ho mají hlavně Němci - 3 - Ford Saarlouis zastaveni vyroby 2021 ilu 03
Výroba v evropských továrnách Fordu zachází na úbytě a spolu s tím končí i zaměstnanci těchto fabrik. Kam až to zajde, zatím nikdo nedokáže říct, jisté je v tuto chvíli jen to, že propouštět se bude dál. Foto: Ford

Zdroj: Auto News

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.