Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang 2015: evropská verze konečně na pořádné sadě fotek a videí
8.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vůbec první oficiálně nabízený Mustang v Evropě dostane bohatou standardní výbavu. Volit můžete mezi kupé a kabrioletem či čtyřválcem a motorem V8.
Evropskou specifikací Fordu Mustang jsme se naposledy zabývali před necelými dvěma týdny, kdy modrý ovál dal do placu data o jízdní dynamice. Víme tedy, že vrcholná osmiválcová verze disponující výkonem 421 koní zvládne v kombinaci s manuální převodovkou sprint z klidu na stovku za 4,8 sekundy. Díky tomu zde máme nejvýkonnější a nejrychleji akcelerující velkosériový Ford všech dob, navíc jde o nejlevnějších auto s motorem V8 na současném trhu. K rozpakům by jej mohl přivést pouze supersport GT, ten byl ovšem optikou Fordu volbou jednotlivců, nikoliv mas.
Pomalá ale není ani druhá verze, která bude na Starém kontinentu nabízena. Ta dostala do vínku 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost, což by v případě modelu Mustang mohlo být pomalu považováno za svatokrádež. Ovšem jen do chvíle, než vzpomeneme na druhou a třetí generaci, které poháněla taktéž čtyřválcová pohonná jednotka, dokonce téhož objemu. Její výkon však nepřelezl 100 koní, zatímco nyní jich tu máme 317. Stovku tak vůz s manuálem pokoří již za 5,8 sekundy.
Řeč byla dosud pouze o kupé, kromě toho ovšem Mustang bude i na evropských verzích k mání také v otevřeném provedení. V jeho případě na oficiální měření jízdní dynamiky zatím nedošlo, taková data o spotřebě však k dispozici máme. Zmínit tedy můžeme, že zatímco slabší kupé si řekne minimálně o 8 l/100 km, čtyřválcové kabrio je o dvě desetiny žíznivější. U silnějšího modelu je pak třeba počítat s větším apetitem, konkrétně s 13,5, respektive 13,6 litry na sto kilometrů.
S jedním i druhým motorem je pak již ve standardní výbavě spojen paket Performance Pack, který přiváží vylepšené brzdy a chlazení. Dále již v základu nechybí 19palcová litá kola, čelní a zadní LEDky, výrazný difuzor, duální automatická klimatizace či multimediální systém SYNC 2 s devíti reproduktory, hlasovým ovládáním a osmipalcovým barevným dotykovým displejem.
Mimo to bude možné sáhnout po systému Selectable Drive Modes, který za pomoci přepínačů na středové konzoli umožňuje změnu jízdních režimů (Normal, Sport+, Track, Snow/Wet). K dispozici bude také proměnlivé nastavení účinků posilovače volantu (v módech Normal, Comfort a Sport) či elektronická kontrola stabilizace a trakce.
Pro osmiválcové modely je k dispozici rovněž Launch Control či systém Line Lock, který dokáže aplikovat brzdy pouze u předních kol a napomůže tak rychlejšímu zahřátí poháněných zadních, třeba před závody ve zrychlení. Tím ale naše dnešní představení ukončíme, zmínit již můžeme pouze červencový příjezd do showroomů.









































Vizuálně se evropská verze Fordu Mustang prakticky neliší od té americké, pod kapotou však nabídne pouze dvě pohonné jednotky ze tří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den 17.9.2025
- Honda WN7: elektrický motocykl 17.9.2025
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 6 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 9 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 10 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
včeraPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva