Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang 2015 pro Evropu odhalil specifikace, stovku pod 6 s dá v základu
28.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model GT s osmiválcem je nejrychlejším velkosériovým Fordem kdy nabízeným v Evropě. Verze EcoBoost chce pro změnu jezdit za 8 l/100 km.
České ceny evropského provedení Fordu Mustang byly oznámeny již v lednu letošního roku. Ve srovnání s těmi zaoceánskými logicky patřičně nabobtnaly, přesto je Mustang nejlevnějších auto s motorem V8 v Evropě. Nevěděli jsme tedy málo, modrý ovál ale kupodivu nezmínil, co všechno za své peníze dostanete - o výbavě jsme věděli dost, v rámci technických parametrů však byla publikována pouze data o nejvyšší rychlosti a spotřebě. V rámci akcelerace z klidu na stovku jsme ale mohli vycházet pouze ze specifikací americké verze, která je navíc v případě osmiválcového modelu GT poněkud výkonnější.
Nyní vzal Ford konečně novou generaci legendárního pony caru do svého testovacího areálu v Belgii, kde došlo k měření. Onen model osazený pětilitrem V8 o výkonu 421 koní a točivém momentu 500 Nm tedy zvládne akceleraci 0-100 km/h za 4,8 sekundy, což z něj dělá nejrychlejší velkosériový model značky, jaký kdy byl na Starém kontinentu nabízen. Teoreticky přitom není pomalejší vůči americké verzi naladěné na 441 koní, neboť ta se rozjede na 96 km/h za 4,5 sekundy.
Kromě vrcholného provedení byl oznámen také sprint modelu osazeného 2,3litrovým čtyřválcem EcoBoost, který na zadní nápravu posílá 317 koní a 432 Nm. Tato varianta potřebuje k dané disciplíně 5,8 sekundy, přičemž stejně jako osmiválcový Mustang používá šestistupňovou manuální převodovku. S ní přitom dosahuje průměrné spotřeby 8 l/100 km, zatímco výkonnější model si již řekne o 13,5 litru na sto kilometrů.
V případě kabrioletu bohužel již data o sprintu na stovku oznámena nebyla, ve srovnání s kupé se ale nejspíše příliš lišit nebudou. Koneckonců, taková spotřeba narostla v případě čtyřválcového modelu o dvě desetiny litru, v případě osmiválcového pak o desetinu. Je však otázkou, nakolik daným hodnotám můžeme věřit. Jak je totiž patrné z níže přiložené tabulky, rozdíl mezi spotřebou obou verzí V8 s automatem je již razantní.
Tuto skutečnost reflektuje i oficiální ceník, pročež ji zřejmě musíme považovat za právoplatnou. Dodat tak můžeme pouze tolik, že první vozy mají dorazit k dealerům v červenci. Modrý ovál však již eviduje více než 2 200 objednávek. Pokud tedy sepíšete smlouvu nyní, nejspíše si na svůj exemplář chvíli počkáte.
Evropská verze Fordu Mustang zvládá v osmiválcovém provedení zrychlit z klidu na stovku za 4,8 sekundy. Průměrně si přitom má říci o 12 l/100 km v případě automatické převodovky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 57 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry